    From: Arjos <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup w UE a VAT
    Date: Mon, 08 May 2006 07:58:56 +0200
    To: ErnestPierwszy <k...@o...tlen.pl>

    ErnestPierwszy napisał(a):
    > Witam!
    > Jak rozlicza się fakturę VAT z UE?
    > Przykład:
    > Kupiłem 10 dysków twardych w UK po 10 funtów netto (vat exluded). Sprzedawca
    > dolicza koszt wysyłki 30 funtów. Czyli faktura na 130 funtów +vat (nie znam
    > stawki UK).
    >
    > Wiem, że muszę zarejestrować się jako VAT-R z nowym NIP-em plus PL-ka:)
    > Czy muszę fakturę z UK tłumaczyć?
    > Jaki przyjać kurs funta do przeliczeń?
    > Jak to wliczyć w koszty?
    > Jak rozliczyć nabyty VAT?

> [...]
    Rejestrujesz się do VAT UE ( chyba VATUE R) zakładam że już VAT r
    krajowy złożyłeś
    zasadniczo nie musisz tłumaczyć,IMHO wystarczy opisać zdarzenie gosp.(na
    odwrocie), ale w razie kontroli mogą zażądać.
    Kurs z dnia wystawienia faktury.
    faktura powinna być ze stawką 0%- czyli kwotę z faktury( po przelicz.)
    wpisujesz jako netto, naliczasz VAT ( tu 22%)- wpisujesz do ewidencji
    VAT zakupów netto i VAT. Następnie na deklaracji VAT 7 wpisujesz WNT na
    pierwszej stronie. - ergo- VAT jest +/- czyli neutralny.
    Aha i jeszcze żeby ci dołożyć - aby wsio było OK powinieneś wystawić
    fakturę wewnetrzną z okazji tego VAT-u.

    I to by było na tyle..

    Aha jeśli już kupiłeś bez VAT UE to i tak po ptokach :)