  • 21. Data: 2011-08-22 22:11:40
    Temat: Re: Zaległa składka zdrowotna.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-22 20:21, Z P. pisze:
    > Czyli co? wykonujac DG jest zobligowany do
    > placenia drugiej skladki na ubezpieczenie zdrowotne?

    Dla każdego czytelnika tej grupy nie jest to nic dziwnego. Chyba Gotfryd
    pisał o tym, że przed założeniem DG powinno się przeczytać kilkanaście
    tysięcy postów z archiwum, aby mieć jako takie rozeznanie na co zwracać
    uwagę (albo: aby nie zakładać działalności :) )

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-08-22 23:09:54
    Od: tow. Wiesław <v...@o...pl>

    On Aug 23, 12:11 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Dla ka dego czytelnika tej grupy nie jest to nic dziwnego. Chyba Gotfryd
    > pisa o tym, e przed za o eniem DG powinno si przeczyta kilkana cie
    > tysi cy post w z archiwum, aby mie jako takie rozeznanie na co zwraca
    > uwag (albo: aby nie zak ada dzia alno ci :) )
    >
    > --
    > Liwiusz

    A nie mozna zlozyc wniosku o uznanie tego okresu za bezskladkowy?
    Oczywiscie jesli sa jakies przeslanki do tego, np. tesc nie wykazywal
    zadnych obrotow. Cos takiego mogloby choc zmniejszyc wymiar naleznych
    skladek. Ale... hmmm... tak to chyba moznaby tylko z emerytalna
    skladka kombinowac? Ktos mial doswiadczenia?

    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2011-08-23 00:14:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 01:09, tow. Wiesław pisze:
> [...]
    > skladek. Ale... hmmm... tak to chyba moznaby tylko z emerytalna
    > skladka kombinowac? Ktos mial doswiadczenia?

    Brak obrotów jako przesłanka do braku składek? To by niewątpliwie
    wstrząsnęło naszym systemem emerytalnym :)

    Tak poważniej: na tym właśnie polega niesprawiedliwość ZUSu w DG, że
    płaci się "czy się leży, czy nie leży".

    A są już pomysły na kolejne zamachy na OFE pod pozorem ratowania
    bankrutującego państwa.

    Wybory niedługo, ciekawe, czy wszyscy, którzy narzekają na ZUS, znów
    zagłosują na tych, którzy ZUSu będą bronić do końca (nie swoimi
    pieniędzmi, oczywiście).

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-08-23 05:47:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 17:41:58 +0200, spp napisał(a):

    > Zdaje się nic. :)

    Oczywiście tylko składki. Nie odsetki. I tylko 7,75/9 składek.

  • 25. Data: 2011-08-23 15:53:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 22 Aug 2011 18:21:27 +0000 (UTC), w <j2u6n7$m9s$1@inews.gazeta.pl>, "Z P."

    > Czyli jak byk mam napisane ze od przyznanej emerytury placi tesc podatek i
    > skladke na ubezpieczenie zdrowotne. Czyli co? wykonujac DG jest zobligowany do
    > placenia drugiej skladki na ubezpieczenie zdrowotne?
    > To jest dobrze?

    Tak, musi płacić drugie ubezp. zdrowotne.

    ALE:

    To drugie ubezpieczenie zdrowotne może odpisać sobie z podatku dochodowego
    (PIT), nie w całości tylko w ok. 85% (czyli drugie ubezp. zdr. wyniesie go
    efektywnie ok. 30-35zł/miesiąc za ten zaległy okres).

    Więc twój teść albo znajdzie sobie biuro rachunkowe, który dokona odpowiednich
    wyliczeń (napisze ile wpłacić do ZUS, i ile odpisać sobie z PIT) -- albo
    przeczyta instrukcje w necie i zrobi to sam. Ale biorąc pod uwagę stan jego
    wiedzy (że nie wiedział o drugim ubezp. zdr. od prowadzonej DG), to niech
    lepiej to komuś zleci.

    I niech jak najszybciej wpłaci do ZUS, bo szkoda kasy na odsetki, a komornik
    ściągnie mu to i tak z emerytury. Może też pisać pismo o rozł. na raty, może o
    umorzeniu odsetek itp.

  • 26. Data: 2011-08-23 15:56:05
    Od: Rafał <r...@b...pl>

    W dniu 2011-08-23 07:47, jureq pisze:

    > Oczywiście tylko składki. Nie odsetki. I tylko 7,75/9 składek.

    A za rok 2006 7,75/8,75

  • 27. Data: 2011-08-23 17:17:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał wrote:

    > A za rok 2006 7,75/8,75

    Jak to? Przecież zapłaci w 2011 roku, więc odliczy wg obecnych przepisów.
    Gdyby zapłacił w 2006 ale wtedy nie odliczył, to mógłby sobie zrobić korektę
    PITa i uwzględnićprocenty odliczenia wtedy obowiązujące.
    Nie mam żadnego wsparcia, bo nie chce mi się szukać :-)

  • 28. Data: 2011-08-23 18:14:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Aug 2011 19:17:19 +0200, w
    <4e53e09c$0$3502$65785112@news.neostrada.pl>, "cef" <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Jak to? Przecież zapłaci w 2011 roku, więc odliczy wg obecnych przepisów.

    Zapłaci zaległość w wysokości 8,75% podstawy (za 2006).

    Ale odliczy w wysokości 7,75%, to się chyba nigdy nie zmieniło.

  • 29. Data: 2011-08-23 18:55:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Zapłaci zaległość w wysokości 8,75% podstawy (za 2006).
    >
    > Ale odliczy w wysokości 7,75%, to się chyba nigdy nie zmieniło.

    Faktycznie.
    Wydawało mi się, że "odliczalność" była kiedyś inna,
    a to tylko składka rosła.

  • 30. Data: 2011-08-23 19:09:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Z P." <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zobligowany do
    > placenia drugiej skladki na ubezpieczenie zdrowotne?

    Nie wiem, czy dobrze - ale od DG placis sie zawsze skladke zdrowotna.
    Tak samo, jak pracujesz na etacie - tez zdrwotne od DG musisz placic.

    Tesc dal ciala - bo gdyby normalnie oplacal skladki, to ok. 90% ich
    wysokosci by sobie odliczal od podatku (takze od tego z emerytury).
    Efektywnie miesiac prowadzenia DG by go kosztowal 20-30 zl. A teraz musi
    zaplacic calosc i pewnie nie da rady calosci odliczyc (nie starczy podatku).
    No i odsetki tez beda, a odsetek nie odliczy.

    Niech wiec prosi ZUS o raty - moze wtedy bedzie mogl odliczac sobie od
    podatku w kolejnych latach, w miare splaty rat.
    Jesli nie, to juz ktos napisal - beda mu sciagac z emerytury., Zdaje sie, ze
    75% emerytury moze zostc zajete.

    O umorzeniu raczej niech zapomni - chyba, ze jakos to umowtywuje - np.
    ciezka choroba itp.
    Mojemu kuzynowi umorzyli ok 30 tys. zl, ale byly solidne podstawy (zona
    chora na raka itp.).

    Pozdrawiam
    SDD