  • 11. Data: 2011-08-22 11:56:15
    Temat: Re: Zaległa składka zdrowotna.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 11:36:54 +0000, OLO napisał(a):

    > I jeszcze jedno pytanie. Ci z ZUS
    > karzą mu jakoś wyliczyć i zwrócić tą kwotę. Kto powinien tą wartość
    > podać? Teść sam ma sobie to jakoś wyliczyć z PITów które składał do US?
    > Bo naraz nie uśmiecha mu się płacić jakiejś dziwnej kwoty, bo skąd ma
    > naraz ją wziąć?

    Zdrowotne nie ma nic wspólnego z PIT-em i nie zależy od dochodu.

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1013

    A potem jeszcze np.
    http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/odsetkowy/

    uwagi:

    1. ZUS liczy się jak zobowiązania podatkowe

    2. Liczysz odsetki osobno za każdy miesiąc

    Termin płatności zawsze 10-ego następnego miesiąca. Chyba, że wypada
    sobota, niedziela albo święto - wtedy najbliższy dzień roboczy.

  • 12. Data: 2011-08-22 12:04:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > A potem jeszcze np.
    > http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/odsetkowy/

    Poprawka. Zapomniałem, że ten z money.pl nie uwzględnia groszy więc nie
    nadaje się do liczenia ZUS. Użyj np

    http://www.bankier.pl/firma/podatki/narzedzia/kal_po
    datkowy/

  • 13. Data: 2011-08-22 12:35:56
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:j2tg4v$hq6$1@news.onet.pl>:

    > Zdrowotne nie ma nic wspólnego z PIT-em

    Oczywiście, że ma ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 14. Data: 2011-08-22 12:46:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

  • 15. Data: 2011-08-22 13:38:02
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:j2tj3l$425$1@news.onet.pl>:

> [...]

    Coś chciałeś napisać jureq? :D

    --
    Tomasz Nycz

  • 16. Data: 2011-08-22 13:40:43
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "OLO" <p...@W...gazeta.pl> schrieb

    > A możesz mi podać jakies artykuły/ przepisy / linki które to opisują?
    > Bo ja nawet nie wiem gdzie tego szukać.

    Art 82 utawy o swiadczeniach zdrowotnych.
    Tylko mala uwaga - to jest stan na dzis.
    W ktorym roku wszedl przepis to ja nie wiem.

> [...]
    > które składał do US?
    > Bo naraz nie uśmiecha mu się płacić jakiejś dziwnej kwoty, bo skąd ma

    A to zusiszcze przyslalo wezwanie do zaplaty bez podania kwoty?
    Cos pisales o 5 tys...
    :-?

    mw

  • 17. Data: 2011-08-22 15:34:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    OLO wrote:

> [...]
    > wyliczyć z PITów które składał do US?
    > Bo naraz nie uśmiecha mu się płacić jakiejś dziwnej kwoty, bo skąd ma

    Jeśli nie wie jak się zabrać do tego, to niech poszuka płatnej pomocy
    jakiegoś biura. ZUS niech poda kwotę jaką wg nich zalega.

    Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby te składki teraz odliczyć w PIT?
    (oczywiście po zapłaceniu)

  • 18. Data: 2011-08-22 15:41:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-22 17:34, cef pisze:

    > ZUS niech poda kwotę jaką wg nich zalega.

    No cóż, niestety ZUS jeszcze nie wie ile mu się należy - płatnik nie
    złożył deklaracji a on wie najlepiej jaka wtedy powinna go obowiązywać
    stawka i za jaki okres. Jak będzie trzeba to sprawdzą, na razie nic nie
    wspominano o jakichkolwiek kontrolach DG płatnika.

    > Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby te składki teraz odliczyć w PIT?
    > (oczywiście po zapłaceniu)

    Zdaje się nic. :)

    --
    spp

  • 19. Data: 2011-08-22 18:21:27
    Od: "Z P." <p...@W...gazeta.pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > stawka i za jaki okres. Jak będzie trzeba to sprawdzą, na razie nic nie
    > wspominano o jakichkolwiek kontrolach DG płatnika.

    NO nie kumam troche. W decyzji z ZUS o zrewaloryzowaniu emerytury
    wyszczegolniaja ile ta emerytura wynosi i miedzy innymi podają ze : zaliczka
    na skladke ubezpieczenia zdrowtnego wynosi XXXX, w tym odliczana od podatku
    jest kwota YYYY, odliczana z kwoty świadczenia zl ZZZZZ.

    Czyli jak byk mam napisane ze od przyznanej emerytury placi tesc podatek i
    skladke na ubezpieczenie zdrowotne. Czyli co? wykonujac DG jest zobligowany do
    placenia drugiej skladki na ubezpieczenie zdrowotne?
    To jest dobrze?

  • 20. Data: 2011-08-22 18:29:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-22 20:21, Z P. pisze:

> [...]
    > skladke na ubezpieczenie zdrowotne. Czyli co? wykonujac DG jest zobligowany do
    > placenia drugiej skladki na ubezpieczenie zdrowotne?

    Tak. Płaci dwie składki.

    --
    spp