  • 1. Data: 2007-04-10 11:18:39
    Temat: Zaliczka na dywidendę
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Firma osiągnęła na koniec marca spory wynik.
    Czy jest możliwa zaliczkowa wypłata dywidendy dla
    udziałowców ? Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2007-04-10 12:04:28
    Temat: Re: Zaliczka na dywidendę
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Lipas,

    W Twoim liście datowanym 10 kwietnia 2007 (13:18:39) można przeczytać:
    L> Witam !

    L> Firma osiągnęła na koniec marca spory wynik.
    L> Czy jest możliwa zaliczkowa wypłata dywidendy dla
    L> udziałowców ? Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej ?

    Znalazłłem zapisy w ksh. Czy to jedyne ograniczenia ? W
    ustawie dochodowej i o rachunkowści nie ma ograniczeń ?

    Art. 194. [ Zaliczka na poczet dywidendy ]
    Umowa spółki może upoważniać zarząd do wypłaty wspólnikom zaliczki
    na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy, jeżeli spółka
    posiada środki wystarczające na wypłatę.
    Art. 195. [ Wysokość zaliczki na poczet dywidendy ]
    § 1. Spółka może wypłacić zaliczkę na poczet dywidendy, jeżeli jej
    sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy wykazuje zysk. Zaliczka
    stanowić może najwyżej połowę zysku osiągniętego od końca ostatniego
    roku obrotowego, powiększonego o niewypłacone zyski z poprzednich lat
    obrotowych oraz pomniejszonego o straty z lat poprzednich i kwoty
    obowiązkowych kapitałów rezerwowych utworzonych zgodnie z ustawą lub
    umową spółki.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2007-04-10 12:11:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Lipas napisał(a):
    > Witam !
    >
    > Firma osiągnęła na koniec marca spory wynik.
    > Czy jest możliwa zaliczkowa wypłata dywidendy dla
    > udziałowców ? Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej ?

    Co to znaczy "firma"?
    Nie ma takiej formy prawnej.

    A jasnowidze wyjechali do Irlandii.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2007-04-10 12:44:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Lipas napisał(a):
> [...]
    > obrotowych oraz pomniejszonego o straty z lat poprzednich i kwoty
    > obowiązkowych kapitałów rezerwowych utworzonych zgodnie z ustawą lub

    Jedyna o ile oczywiście jest to spółka z o.o. o czym nie było wcześniej
    ani słowa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2007-04-10 12:48:29
    Temat: Re: Zaliczka na dywidend
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk

    matko święta...
    Maddy jak miło widzieć Twój powrót
    i oby na dłużej niż ostatnio

    pozdrawiam
    cichy wielbiciel :-)

  • 6. Data: 2007-04-10 12:48:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    grzess napisał(a):

    > matko święta...
    > Maddy jak miło widzieć Twój powrót
    > i oby na dłużej niż ostatnio
    >
    > pozdrawiam
    > cichy wielbiciel :-)

    Na ile zdrowia starczy :)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-04-10 13:06:18
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 10 kwietnia 2007 (14:44:19) można przeczytać:

    M> Jedyna o ile oczywiście jest to spółka z o.o. o czym nie było wcześniej
    M> ani słowa.

    oczywiście, przepraszam za brak precyzji, ale byłem
    przekonany, że dywidenda to tylko w spółce z o.o. jest.
    Dzięki za potwierdzenie.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 8. Data: 2007-04-10 13:17:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Lipas napisał(a):
> [...]
    >

    > oczywiście, przepraszam za brak precyzji, ale byłem
    > przekonany, że dywidenda to tylko w spółce z o.o. jest.

    Świat jest niewdzięczny i jakoś tak jest że zakres wiedzy pytającego
    musi wynikać z pytania.
    A ponieważ słyszałam już o różnych rzeczach nazywanych "dywidendą" to
    zakładam że pytający nie wie co mówi dopóki nie udowodni że jest
    inaczej, np. zadając pytanie zawierające warunki brzegowe ;)

    A dywidenda jest też w spółce akcyjnej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2007-04-10 22:01:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2007, Maddy wrote:

    > Co to znaczy "firma"?

    O, Maddy powstała ze snu zimowego :)
    Witamy, witamy! - trochę wstrząsów się czasem przydaje ;)

    pzdr, Gotfryd