  • 1. Data: 2007-04-10 12:31:23
    Temat: ile podatku ?
    Od: "-AK-" <a...@t...com.pl>

    W zeszłym roku na wiosnę kupiłem działkę. Teraz muszę ją sprzedać.
    Jak obliczyć podatek, który zapewne będę musiał zapłacić?
    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2007-04-10 17:03:45
    Temat: Re: ile podatku ?
    Od: "Gab" <g...@p...com>

    -AK- wrote:
    >W zeszłym roku na wiosnę kupiłem działkę. Teraz muszę ją sprzedać.
    > Jak obliczyć podatek, który zapewne będę musiał zapłacić?

    ryczłt 10% o ile nie jest to sprzedaż w ramach prowadzonej DG

    Gab

  • 3. Data: 2007-04-11 12:03:49
    Od: "-AK-" <a...@t...com.pl>

    Użytkownik "Gab" <g...@p...com> napisał w wiadomości

    > ryczłt 10% o ile nie jest to sprzedaż w ramach prowadzonej DG
    >
    > Gab

    To już nieaktualne.
    Dogrzebałem się do zmian ustawy o podatku dochodowym.
    Od 01.01.2007 zmieniono m.in.opodatkowanie od sprzedaży nieruchomości.
    Faktycznie było 10% od przychodu ale teraz jest to 19% od dochodu.
    --
    Andrzej

  • 4. Data: 2007-04-11 12:10:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2007 14:03:49 +0200, -AK- napisał(a):

> [...]
    > Od 01.01.2007 zmieniono m.in.opodatkowanie od sprzedaży nieruchomości.
    > Faktycznie było 10% od przychodu ale teraz jest to 19% od dochodu.

    Chyba mylisz się. Jeśli dobrze pamiętam, to nowe zasady dotyczą tylko
    nieruchomości *kupionych* po 01.01.2007.

  • 5. Data: 2007-04-11 12:11:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    -AK- napisał(a):
> [...]
    > Od 01.01.2007 zmieniono m.in.opodatkowanie od sprzedaży nieruchomości.
    > Faktycznie było 10% od przychodu ale teraz jest to 19% od dochodu.

    Jeżeli kupiłeś przed 1 stycznia 2007 to obowiązują cię stare przepisy
    czyli 10% przychodu.
    Niestety przepisy przejściowe do ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych znajdują sie wyłącznie w ustawie o zmianie ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych - tzn. nie weszły do samej ustawy co jest
    swoja drogą genialnym rozwiązaniem co widać na powyższym przykładzie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813