  • 1. Data: 2009-12-16 11:04:46
    Temat: Zaliczka na podatek dochodowy za grudzień
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    Od stycznia do listopada przedsiębiorcy płacą zaliczki na podatek
    dochodowy do 20 następnego miesiąca, natomiast w grudniu płaci się do
    20 grudnia w takiej samej wysokości jak w listopadzie (chyba, że teraz
    się coś zmieniło?). Ale jak to będzie, gdy ktoś założy firmę w
    grudniu? Przecież taki przedsiębiorca nie miał jeszcze dochodu w
    listopadzie (bo nie miał przecież firmy w listopadzie), więc w jakiej
    wysokości zapłaci składkę za grudzień?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

  • 2. Data: 2009-12-16 11:10:10
    Temat: Re: Zaliczka na podatek dochodowy za grudzień
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-16, Rafał K <r...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > grudniu? Przecież taki przedsiębiorca nie miał jeszcze dochodu w
    > listopadzie (bo nie miał przecież firmy w listopadzie), więc w jakiej

    IMHO:
    w grudniu nie będzie płacić nic, a zapłaci podatek (nie zaliczkę)
    dopiero przy rozliczeniu roku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-12-16 11:54:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał K." <r...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

    >listopadzie (bo nie miał przecież firmy w listopadzie), więc w jakiej
    >wysokości zapłaci składkę za grudzień?

    Takiej, w jakiej zaplacil w listopadzie.
    Hint: w listopadzie zaplacil 0 zl.

    A zatem:....

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-12-16 12:14:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 12:10, Wojciech Bancer wrote:

    > IMHO:
    > w grudniu nie będzie płacić nic, a zapłaci podatek (nie zaliczkę)
    > dopiero przy rozliczeniu roku.

    Przy czym może warto zauważyć, że w przyszłym roku zaliczka za grudzień
    będzie płatna do 20 stycznia (chyba, że wcześniej zostanie złożone
    zeznanie roczne i zapłacony podatek).

    Zmieniła to ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób
    prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2008
    r. Nr 209, poz. 1316)

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-12-16 12:18:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-16, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

> [...]
    > dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób
    > prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2008

    A rząd tego przypadkiem nie przesunął o 2 lata?
    http://mojafirma.infor.pl/aktualnosci/113036/Podwojn
    a-zaliczka-na-podatek-jeszcze-przez-dwa-lata.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-12-16 12:29:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 13:18, Wojciech Bancer wrote:

    > A rząd tego przypadkiem nie przesunął o 2 lata?
    > http://mojafirma.infor.pl/aktualnosci/113036/Podwojn
    a-zaliczka-na-podatek-jeszcze-przez-dwa-lata.html

    Dlatego zrobiłem cancel ale byłeś szybszy :-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-12-16 12:38:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 13:29:25 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    a-zaliczka-na-podatek-jeszcze-przez-dwa-lata.html

    > Dlatego zrobiłem cancel ale byłeś szybszy :-)

    Cwaniaki przesunęli to na 2012, ale nikt nie skorzysta bo będzie koniec
    świata :-)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-12-16 13:22:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 13:38, Tomek wrote:

    > Cwaniaki przesunęli to na 2012, ale nikt nie skorzysta bo będzie koniec
    > świata :-)

    Nie ma co narzekać.

    Przy odpowiednio inteligentnym zaplanowaniu harmonogramu prac, a co za
    tym idzie i fakturowania, spokojnie można mieć blisko półroczny,
    nieoprocentowany kredyt.

    I zgaduję, że to był zasadniczy powód rezygnacji z dotychczasowego trybu
    zaliczkowania.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-12-16 13:35:17
    Temat: [OFF-TOPIC] Re: Zaliczka na podatek dochodowy za grudzień
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 13:38, Tomek wrote:

    > Cwaniaki przesunęli to na 2012, ale nikt nie skorzysta bo będzie koniec
    > świata :-)

    BTW, tak mi się skojarzyło.
    Click --> http://tinyurl.com/koniec-x-swiata

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-12-16 13:41:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2009 o 14:35:17 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > BTW, tak mi się skojarzyło.
    > Click --> http://tinyurl.com/koniec-x-swiata

    Może by tak ten obecny który się kończy na Wiejską zanieść :)

    --
    Tomek