  • 1. Data: 2009-12-15 15:49:47
    Temat: VAT od nieruchomości.
    Od: "Rysiek" <j...@o...pl>

    Witam,
    sprzedaję magazyn będący ŚT innej firmie.Wystawię FV.
    Czy istnieje możliwość (za poinformowaniem US) bym ja nie płacił VAT
    należnego,
    a kontrachent nie odliczał VAT naliczonego (nie chce on czekać na zwrot
    VAT).
    dzięki za pomoc Rysiek

  • 2. Data: 2009-12-15 16:09:24
    Temat: Re: VAT od nieruchomości.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-12-2009 o 16:49:47 Rysiek <j...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > sprzedaje magazyn bed?cy ?T innej firmie.Wystawie FV.
    > Czy istnieje mo?liwo?ae (za poinformowaniem US) bym ja nie p?aci? VAT
    > nale?nego,
    > a kontrachent nie odlicza? VAT naliczonego (nie chce on czekaae na zwrot
    > VAT).
    > dzieki za pomoc Rysiek

    Gdyby była, to by VATu nikt nie płacił.

    Cały pic polga na tym, że sprzedawca *musi* zapłacić podatek,
    a nabywca *może* będzie mógł odliczyć.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-16 08:26:16
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Rysiek pisze:
> [...]
    > należnego,
    > a kontrachent nie odliczał VAT naliczonego (nie chce on czekać na zwrot

    Jeżeli nieruchomość jest używana ponad 2 lata, to zwolnienie występuję z
    ustawy, ale pojawia się PCC. Jeżeli sprzedawca i nabywca chcieliby
    zastosować opodatkowanie, wtedy należałoby poinformować przed transakcją
    urząd skarbowy właściwy dla nabywcy