  • 1. Data: 2009-12-16 11:24:47
    Temat: Wydatki z konta firmowego
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    1.Wpłaciłem na swoje konto firmowe trochę moich prywatnych pieniędzy
    (tzn. nie zarobionych przez moją firmę), żeby mieć na składki ZUS.
    Dodatkowo za te pieniądze na firmowym koncie, kupiłem sobie kilka
    rzeczy niezwiązanych z firmą, tylko na użytek prywatny. Czy takie
    działanie jest dozwolone (tzn. czy Urzędy Skarbowe nie będą miały
    żadnych zastrzeżeń), że przelewam prywatne pieniądze na konto firmowe
    i kupuje sobie rzeczy nie związane z działalnością prywatną (trochę
    tak jakby te konto firmowe służyło mi jako osobiste)?

    2.Jeżeli w tym miesiącu coś zarobię, klient wpłaci mi to na moje konto
    firmowe, a ja będę chciał sobie za to kupić np. telewizor LCD, to mam
    nie płacić za niego z mojego konta firmowego, tylko najpierw przelać
    na konto osobiste i dopiero z niego zapłacić za telewizor? Byłoby to
    trochę bezsensowne jak dla mnie :)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

  • 2. Data: 2009-12-16 11:41:45
    Temat: Re: Wydatki z konta firmowego
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 12:24, Rafał K. wrote:
> [...]
    > nie płacić za niego z mojego konta firmowego, tylko najpierw przelać
    > na konto osobiste i dopiero z niego zapłacić za telewizor? Byłoby to

    Generalnie przy DGOF musisz się pogodzić z myślą, że nie istnieje coś
    takiego jak pieniądze "prywatne" i "państwowe" czy też "firmowe".

    Wszystkie pieniądze są Twoje, czyli jak najbardziej prywatne.

    Natomiast masz obowiązek konta używane do DG zgłosić do US.

    Przy czym uwaga! Tu i ówdzie panuje opinia, że jeśli na konto nie
    przyjmujesz należności (a jedynie regulujesz zobowiązania firmowe) to
    dalej nie jest to konto związane z DG.

    Niestety US i - co gorsza - sądy nie potwierdzają takiego toku rozumowania.

    Czyli jeśli z konta osobistego, niezwiązanego z DG regulujesz należności
    dotyczące DG to automatycznie takie konto staje się kontem związanym z
    DG (i powinno zostać zgłoszone do US).

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-12-16 11:43:16
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2009-12-16 12:24, Rafał K. pisze:
> [...]
    > i kupuje sobie rzeczy nie związane z działalnością prywatną (trochę
    > tak jakby te konto firmowe służyło mi jako osobiste)?

    Jest dozwolone, o ile umowa z bankiem nie mówi inaczej.

    I słusznie sądzisz.

    --
    Systemy kominowe http://twojkomin.pl

  • 4. Data: 2009-12-16 11:44:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-16 12:24, Rafał K. wrote:
> [...]

    takiego jak pieniądze "prywatne" i "państwowe" czy też "firmowe".

    Wszystkie pieniądze są Twoje, czyli jak najbardziej prywatne.

    Natomiast masz obowiązek zgłosić do US konta używane do DG.

  • 5. Data: 2009-12-16 13:29:53
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    > Czyli jeśli z konta osobistego, niezwiązanego z DG regulujesz należności
    > dotyczące DG to automatycznie takie konto staje się kontem związanym z
    > DG (i powinno zostać zgłoszone do US).

    Należności dotyczące DG (zaliczki, składki) reguluję tylko poprzez
    konto firmowe (wyjątkiem były tylko składki ZUS za pierwszy miesiąc
    działalność, które opłaciłem przelewając gotówkę za pomocą poczty, bo
    nie miałem jeszcze wówczas konta firmowego). Poza tym z konta
    firmowego reguluję również "należności osobiste", np. zapłatę za
    telewizor LCD który zakupiłem przez Internet.

  • 6. Data: 2009-12-16 14:37:44
    Od: kape <k...@w...pl>

> [...]
    > nie płacić za niego z mojego konta firmowego, tylko najpierw przelać
    > na konto osobiste i dopiero z niego zapłacić za telewizor? Byłoby to

    Witam!

    1. Mogą się przyczepić, jak będą chcieli ;-)
    2, Konto firmowe jest związane z prowadzona DG, więc .... wpłaty i
    wypłaty związane w/byc z firmą. Ty zadecydujesz - czy za LCD zapłacisz z
    tego konta, czy nie.

    Wiele sytuacji jest bezsensownych.

    - pozdrawiam Kp

  • 7. Data: 2009-12-16 20:02:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-16 12:44, Piotrek pisze:

    > Generalnie przy DGOF musisz się pogodzić z myślą, że nie istnieje coś
    > takiego jak pieniądze "prywatne" i "państwowe" czy też "firmowe".
    >
    > Wszystkie pieniądze są Twoje, czyli jak najbardziej prywatne.

    A nawet wręcz przeciwnie - wszystkie są firmowe. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-12-21 09:03:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Dec 2009, Piotrek wrote:

> [...]
    > konto związane z DG.
    >
    > Niestety US i - co gorsza - sądy nie potwierdzają takiego toku rozumowania.

    Jakbyś miał pod ręką i pro publico bono tudzież ku napasieniu
    wyszukiwarek mógł rzucić jakimś linkiem (najlepiej z cytatem,
    na wypadek wyparowania źródłowej strony), może kiedyś się
    przyda.
    Przy okazji, w kontekście przepisów KPiR widać przewagę gotówki,
    przynajmniej w zakresie upraszczania obsługi (pieniądze nie są
    "oznaczone" jako "do DG" i "do innych celów", konto tak, bo przepis
    dotyczący konta jest "ogólny" i obejmuje tak KPiR jak i PK).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-12-21 12:36:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-21 10:03, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jakbyś miał pod ręką i pro publico bono tudzież ku napasieniu
    > wyszukiwarek mógł rzucić jakimś linkiem (najlepiej z cytatem,
    > na wypadek wyparowania źródłowej strony), może kiedyś się
    > przyda.

    Proszę bardzo:
    Click --> http://tinyurl.com/rachunki-powiazane-z-dg

    Istotny fragment:
    "Naczelny Sąd Administracyjny zgadza się z interpretacją wspomnianego
    unormowania, zaprezentowaną przez Dyrektora Izby Skarbowej i Sąd
    wojewódzki, iż rachunek bankowy utrzymywany w związku z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, to taki rachunek, który służy przedsiębiorcy
    do prowadzenia tejże działalności. Jest to zatem taki rachunek, za
    pomocą którego dokonywane są rozliczenia z tytułu zawieranych przez
    przedsiębiorcę transakcji. Rozchody i przychody na takim rachunku
    dotyczą co do zasady odpowiednio spłacanych długów i wpłat z tytułu
    posiadanych wierzytelności, związanych z zobowiązaniami przedsiębiorcy
    zaciąganymi w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej
    (dostawami usług lub towarów)."

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-12-22 10:54:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Dec 2009, Piotrek wrote:

    > Proszę bardzo:
    > Click --> http://tinyurl.com/rachunki-powiazane-z-dg

    Thx.
    Pamiętam, że była tu kiedyś przeprawa "czy można płacić wydatki
    firmowe osobistą kartą bankową" (bez znaczenia jaką).
    W świetle wyroku pociąga to za sobą ciekawe konsekwencje :)

    pzdr, Gotfryd