    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaokraglanie kwoty VAT
    Date: Tue, 9 Sep 2003 10:12:07 +0200

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości
    news:bjk14c$2ijh$2@news.atman.pl...

    > Zmienić program. Są bodajże 3 poprawne metody liczenia zaokrągleń w
    > VAT. Dobre programy przy księgowaniu zakupów dopuszczają wszystkie
    > trzy metody.

    tu najprawdopodobniej nie chodzi o to jak zaokragla a o to w jakiej
    kolejnosci.

    Z ustawy i rozporzadzen wynika, ze na FV ma byc podsumowanie, a przy
    podsumowaniach i zaokraglenoiach
    tabelka na ogol NIE MA PRAWA sie zgodzic.

    Najwygodniej dla malego odbiorcy jest gdy zaokraglona jest suma zakupow wg
    stawki VAT,
    potem od tego VAT, (oczywiscie zaokraglony).

    Ale niektore programy (i ludzie recznie tez) zaokraglaja VAT dla
    poszczegolnych pozycji.

    Panski program powinien miec mozliwosc recznego skorygownia w takich
    przyladkach
    kwoty naliczonego VAT wg stawki - radze zapytac producenta, lub rzeczywiscie
    zmienic program.

    Boguslaw