    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 10 Sep 2010 17:01:38 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zapłata ZUS z góry do końca roku

    On Fri, 10 Sep 2010, Tomek wrote:

    > To jest odnośnie stosunku pracy. Poza tym - czego zapomniałem napisać
    > - bardziej chodzi mi o zdrowotne.

    A, to było trzeba wyraźnie zaznaczyć, zaraz bym się czepnął ;)
    (było, zdaje się dawno)
    Dla zdrotownego jest (w odróżnieniu od społecznych[1]) zapis "zapłacone
    zgodnie z przepisami".
    Czy nadpłata spełnia wymóg "zgodności z przepisem"?

    [1] - a z ratio legis prawnicy wywodzą, że dwa różne zapisy w tym samym
    akcie prawnym *muszą* znaczyć co innego, bo nie mogły zajść "czynniki
    zewnętrzne" którym można by przypisać fakt użycia różnych określeń
    dla takiego samego zdarzenia

    pzdr, Gotfryd