  • 1. Data: 2010-10-18 14:32:26
    Temat: Zapłata z konta osoby trzeciej
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Znów mam problem z zapłatą za fakturę. Tak, znów ktoś mi zapłacił ;-)
    Tym razem dostałem przelew od ... bliskiej koleżanki (no w każdym razie
    nie żony) kontrahenta :-D Inne nazwisko, inny adres, no wszystko inne do
    tego enigmatyczny tytuł przelewu sugerujący niby zapłatę za fakturę, ale
    nawet bez numeru. Powiem szczerze, że te pieniądze na koncie nie
    wyglądają źle, więc nie uśmiecha mi się ich odsyłanie i ponowne czekanie
    na przelew z właściwego konta. Czy można więc zażądać jakiegoś
    oświadczenia od w/w koleżanki, że dokonała zapłaty za fakturę wystawioną
    określonemu panu i jest w pełni świadoma tego co zrobiła? Jeśli nie to
    co z tym zrobić?

    PS: Sprawa dotyczy osób prowadzących jednoosobową DG, przelew przyszedł
    z prywatnego konta.

    Maciek

  • 2. Data: 2010-10-18 14:37:13
    Temat: Re: Zapłata z konta osoby trzeciej
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-18 16:32, Maciek wrote:
> [...]
    > co z tym zrobić?
    >
    > PS: Sprawa dotyczy osób prowadzących jednoosobową DG, przelew przyszedł

    Żebyś się tylko nie zdziwił, kiedy płatność za fakturę już się przedawni
    natomiast wpłacająca stwierdzi, że jednak się pomyliła i zażąda zwrotu
    kasy ...

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-10-18 15:43:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-18 16:32, Maciek pisze:
> [...]
    > oświadczenia od w/w koleżanki, że dokonała zapłaty za fakturę wystawioną
    > określonemu panu i jest w pełni świadoma tego co zrobiła? Jeśli nie to

    Możesz zażądać oświadczenia, a jeśli go nie uzyskasz, możesz uznać,
    że do zapłaty nie doszło, czyli pozwać dłużnika. Oczywiście w sytuacji,
    kiedy z przelewu faktycznie nie wynika za co został zrealizowany.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-10-19 07:27:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-10-2010 16:32, Maciek pisze:
> [...]
    > oświadczenia od w/w koleżanki, że dokonała zapłaty za fakturę wystawioną
    > określonemu panu i jest w pełni świadoma tego co zrobiła? Jeśli nie to

    Przede wszystkim wezwij do zapłaty klienta. W jego interesie jest, żeby
    udowodnić, że zapłacił.
    I nie czekaj, aż się "samo wyjaśni". Im szybciej tym lepiej.

    I nic na gębę! Wszystko na piśmie.
    Na gębę to się można na piwo umawiać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-10-22 08:01:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-19 09:27, Maddy pisze:
> [...]
    > udowodnić, że zapłacił.
    > I nie czekaj, aż się "samo wyjaśni". Im szybciej tym lepiej.
    Dzięki za pomoc (to do wszystkich piszących w tym wątku). Przelew
    odesłany, ma dojść z właściwego konta. Zobaczymy kiedy :->

    Maciek

  • 6. Data: 2010-10-22 08:28:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010, Maciek wrote:

    > Dzięki za pomoc (to do wszystkich piszących w tym wątku). Przelew
    > odesłany,

    Przecież tego:
    - nie chciałeś (o ile pamiętam, tak pisałeś, że czujesz się przywiązany
    do kwoty zapłaty ;))
    - nie musiałeś robić
    ...no i ze względu na art.356 KC:
    _117.html
    (przeczytaj!) nie jest/nie była to czynność "nielegalna".

    > ma dojść z właściwego konta. Zobaczymy kiedy :->

    Wszyscy Ci pisali, że masz żądać *oświadczenia*, iż ta wpłata stanowi
    zapłatę - bo rzeczywiście jest możliwy "myk" z przypomnieniem sobie :P
    przez wpłacającego, że coś omyłkowo zapłacił w okresie między
    przedawnieniami zapłaty i zwrotu.
    Nie śledziłem zbyt uważnie, ale chyba mowy o konieczności zwrotu
    nie było?
    Teraz to jak płacący chciałby Ci oddać pięknym za nadobne i to
    z nawiązką, może próbować złożć wpłatę do depozytu albo zaaplikować
    podobną niespodziankę.
    Wersja tłumaczenia w razie takiej złośliwości:
    Co on biedny ma zrobić, skoro wie że zapłacono a przelew wrócił? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-10-22 19:23:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/22/2010 3:01 AM, Maciek wrote:
    > Dzięki za pomoc (to do wszystkich piszących w tym wątku). Przelew
    > odesłany, ma dojść z właściwego konta. Zobaczymy kiedy :->

    teraz to ja bym cie olał i wplacil do depozytu sadowego.
    nachodzisz sie zanim to dostaniesz.

  • 8. Data: 2010-10-22 19:24:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/22/2010 3:28 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Teraz to jak płacący chciałby Ci oddać pięknym za nadobne i to
    > z nawiązką, może próbować złożć wpłatę do depozytu albo zaaplikować
    > podobną niespodziankę.

    dokladnie tak wlasnie bym zrobil.

  • 9. Data: 2010-10-22 20:28:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-22 21:23, witek pisze:
    > teraz to ja bym cie olał i wplacil do depozytu sadowego.
    > nachodzisz sie zanim to dostaniesz.
    Musiałby być złośliwą mendą, bo tak czy inaczej pieniędzy mieć nie
    będzie. Nie wiem komu opłacałyby by się na dłuższą metę takie "zabawy".

    Maciek

  • 10. Data: 2010-10-22 20:31:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Wersja tłumaczenia w razie takiej złośliwości:
    > Co on biedny ma zrobić, skoro wie że zapłacono a przelew wrócił? ;)
    Razem z wpłacającym doszliśmy do porozumienia, że składanie oświadczenia
    będzie bardziej kłopotliwe, niż wysłanie przez niego powtórnie zapłaty z
    innego konta. Dodatkowo jakoś nie mam ochoty na tłumaczenie się przed
    urzędem skarbowym, że dostaję na konto jakieś lewe zapłaty, na które nie
    mam pokrycia w papierach (w przypadku gdyby oświadczenie nigdy do mnie
    nie dotarło). Tu nie chodzi o jakieś gigantyczne kwoty i lawinowo
    rosnące odsetki, więc na niespodzianki raczej nie liczę :-)

    Maciek