  • 1. Data: 2005-10-14 22:05:54
    Temat: Zapomnialem wystawic fakture. Co teraz ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Zglosil sie do mnie klient (firma), ktoremu sprzedalem towar 4 miesiace
    temu. Faktura mialem wyslac do niego poczta, ale przeoczylem i nie wyslalem
    (pewnie dlatego, ze kwota niewielka).

    Transakcja tą mam zapisana w ksiedze przychodow i rozchodow (ale bez
    faktury) na miesiac lipiec.
    Podatek VAT zostal oplacony.

    Jak teraz mam wystawic fakture za ta transakcje ? Z jaka datą ?

    Jak to rozwiazac najprosciej ?

  • 2. Data: 2005-10-14 22:17:00
    Temat: Re: Zapomnialem wystawic fakture. Co teraz ?
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    pifpaf wrote:

    > Jak to rozwiazac najprosciej ?

    Rznac glupa i wystawic duplikat, ze niby ta "glupia poczta" znow zgubila
    list :]

    --
    Kodeks 46 (Code 46) ............................ http://tiny.pl/qsr7
    ________________

  • 3. Data: 2005-10-15 04:59:39
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2005 00:17:00 +0200, mariposa doux napisał(a):

    > Rznac glupa i wystawic duplikat, ze niby ta "glupia poczta" znow zgubila
    > list :]

    A czego duplikat chcesz wystawić ?? Faktury nie było więc co z numerem FV ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-10-15 08:12:09
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

    > A czego duplikat chcesz wystawić ?? Faktury nie było więc co z numerem FV ?

    Hmmm, ja zrozumielam, ze faktury nie wyslal, ale nic nie pisze, ze nie
    wystawil. Skoro VAT oplacony to na jakiejs podstawie go liczyl, no chyba
    nie z kartki brudnopisu ...

    Jezeli nie ma "wolnego" numeru to chyba pozostaje wystawic ja teraz... i
    jednym z "ale" do ktorego sie bedzi emozna przyczepic to fakt, ze nie
    wystawil jej 7 w dni... (nie wiem, czy za to sa jakies kary podczas
    kontroli, czy nie...)

  • 5. Data: 2005-10-15 09:16:42
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, ja zrozumielam, ze faktury nie wyslal, ale nic nie pisze, ze nie
    > wystawil. Skoro VAT oplacony to na jakiejs podstawie go liczyl, no chyba
    > nie z kartki brudnopisu ...

    Nie, nie bylo FV - rozliczenie za pomoca dowodu wewnetrznego jak przy
    sprzedazy osobie prywatnej.

> [...]
    > jednym z "ale" do ktorego sie bedzi emozna przyczepic to fakt, ze nie
    > wystawil jej 7 w dni... (nie wiem, czy za to sa jakies kary podczas

    Nr wolnego nie ma czyli nie bede mogl wystawic FV ze wsteczna datą ? Tak ?
    Ale co jesli moj klient ujal wydatek w miesiacu lipcu? Nie bedzie chcial
    przyjac FV z dzisiejsza datą.

  • 6. Data: 2005-10-15 09:20:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nr wolnego nie ma czyli nie bede mogl wystawic FV ze wsteczna datą ? Tak ?

    Możesz wystawić fakturę z datą dzisiejszą, coś jak fakturę do paragonu.
    Oczywiście już nie wpisując jej do księgi.

    > Ale co jesli moj klient ujal wydatek w miesiacu lipcu?

    Nie miał prawa bez faktury.

    >Nie bedzie chcial przyjac FV z dzisiejsza datą.

    Nie ma wyjścia.

  • 7. Data: 2005-10-17 11:09:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Oct 2005, pifpaf wrote:

    > Ale co jesli moj klient ujal wydatek w miesiacu lipcu?

    Czekaj: na podstawie czego ?
    Musiał mieć dowód księgowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-17 17:51:55
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czekaj: na podstawie czego ?
    > Musiał mieć dowód księgowy.

    Chyba mozna zaksięgować koszt na podstawie np. : paragonu, dowodu
    wpłaty, przelewu, umowy, itd, ewentualnie sporządzając do tego własny
    dowód wewnętrzny/notę księgową.

  • 9. Data: 2005-10-17 20:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2005, gogo wrote:

    > Chyba mozna zaksięgować koszt na podstawie np. : paragonu,

    *pewne* koszty tak rzeczywiście można...
    Skąd miał paragon ? ;)

    > dowodu wpłaty, przelewu,

    Powiedzmy że sprawa oczywista nie jest - ale skłaniam się
    do uznania że niekiedy tak. Szczególnie jak księguje kasowo :)

    > umowy,

    IMO nie. Zdecydowanie nie.
    Dlaczego - tłumaczę w innym wątku: umowa jest wyrażeniem woli
    stron, ich zamiaru - a nie dowodem jej wykonania.
    "Pokaż przepis" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-10-18 07:15:20
    Od: gogo <g...@i...pl>

    > IMO nie. Zdecydowanie nie.
    > Dlaczego - tłumaczę w innym wątku: umowa jest wyrażeniem woli
    > stron, ich zamiaru - a nie dowodem jej wykonania.
    > "Pokaż przepis" :)

    Sugerowałem tylko, że brak faktury nie jest przeszkodą w księgowaniu
    wydatku jako kosztu. Czy posiadany dowód wystarczy zależy od okoliczności.

    pozdrawiam