  • 1. Data: 2005-10-14 11:06:22
    Temat: majątek spółki cywilnej
    Od: annan<a...@c...pl>

    Prowadzę dzialalnośc w ramach spólki cywilnej. Następuje w ramach niej zmiana
    wspólników. Jak wycenic majatek spólki dla potrzeb ustalenia przychodu
    ustępujacego wspólnika? Nie chdozi mi o zysk, a zaplatę za "udzialy". Co stanowią
    aktywa? Czy tylko wycenia się środki trwale po zaktualizowanej wartości o odpisy i
    magazyn? Czy tez wyposażenie? Czy też drobiazgi?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-10-14 17:39:06
    Temat: Re: majątek spółki cywilnej
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > odpisy i
    > magazyn? Czy tez wyposażenie? Czy też drobiazgi?

    Co stanowia aktywa? Jak nazwa wskazuje to co jest aktywne to sa aktywa.
    Jak wycenic udzialy w spolce c.
    no np. nierzesz zyski z poszczegolnych lat obrotowych.
    np. facetem mial 33,33 %
    rok 2003 - 100 tys zysku po opodatkowaniu
    rok 2004 - 200 j.w.
    czyli z roku 2003 trzaby mu zaplacic 33 tys pln
    za rok 2004 33,3% odpowiednio

    tak mi sie wydaje na 1 rzut

  • 3. Data: 2005-10-14 19:44:03
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jarmulowicz krzysztof napisał:

    > Co stanowia aktywa? Jak nazwa wskazuje to co jest aktywne to sa aktywa.
    > Jak wycenic udzialy w spolce c.
    > no np. nierzesz zyski z poszczegolnych lat obrotowych.

    zyski sa w pasywach

    > np. facetem mial 33,33 %
    > rok 2003 - 100 tys zysku po opodatkowaniu
    > rok 2004 - 200 j.w.
    > czyli z roku 2003 trzaby mu zaplacic 33 tys pln

    za rok 2003 to on powinien dostac zgodnie z umowa po rozliczeniu roku

    > za rok 2004 33,3% odpowiednio

    za 2004 tez ju zpowinno mu sie zaplacic

    z czegos zyc musial

  • 4. Data: 2005-10-21 09:32:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2005, annan wrote:

> [...]
    > aktywa? Czy tylko wycenia się środki trwale po zaktualizowanej wartości o odpisy i
    > magazyn? Czy tez wyposażenie? Czy też drobiazgi?

    Na mój rozum z definicji S.C. wynika że ma on udziały we WSZYSTKIM.
    W każdym zardzewiałym gwoździu i każdym groszu długu.
    I mi się zdaje że lekko mieszasz pisząc o *przychodzie* tego
    wspólnika a chwilę później o "zapłacie za udziały".
    Przychodem *podatkowym* - jak w każdym roku - jest to co idzie
    do rozliczenia KPiR.
    W momencie występowania wspólnika robi się remanent - więc
    można spokojnie rozliczyć jego dochód podatkowy.
    I w tym momencie on ma *doliczone do podatku* wszelkie dochody
    wynikające zarówno ze stanu "kasy", przychodów należnych[1]
    oczywiście kosztów - w tym także należności.
    [1] - za wszystko co się działo do dnia wystąpienia od odpowiada
    na równi z pozostałymi. WYDAJE MI SIĘ że jeśli jakiś przychód
    należny nie jest jeszcze zapłacony to *również* pozostali
    wspólnicy nie mają obowiązku mu wypłacić tych "wirtualnych"
    pieniędzy ! - jak będzie strata to on ma w niej udział !

    No i ma "rozliczone podatkowo" wszelkie ST jak piszesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)