    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zatrudnienie studenta + Karta podatkowa
    Date: Mon, 8 Oct 2007 07:07:44 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 08 Oct 2007 08:28:55 +0200, Beata napisał(a):

    > Jaki przepis uniemożliwia zatrudnienia ww. studenta w charakterze
    > sprzedawcy za ladą, na umowę zlecenie?

    Kodeks Pracy:

    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

    § 1.1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.

    § 1.2. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną
    przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.