  • 1. Data: 2002-01-04 15:27:44
    Temat: Zawiadomienie o prowadzeniu ksiegi
    Od: "Michal" <k...@b...com>

    Czy w tym roku nadal obowiązuje do 20-01-2002 złożenie zawiadomienia o
    wyborze formy opodatkowania?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2002-01-04 16:23:11
    Temat: Re: Zawiadomienie o prowadzeniu ksiegi
    Od: "qbass" <q...@p...onet.pl>

    Tak

    Pozdrawia, Anna.

  • 3. Data: 2002-01-04 20:56:50
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    O czym mowicie??? Czy co roku trzeba to robic? Jestem na KPiR

  • 4. Data: 2002-01-04 21:53:42
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Marek777 <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a157ht$amc$...@n...tpi.pl...
    > O czym mowicie??? Czy co roku trzeba to robic? Jestem na KPiR

    -------
    Tak - co roku.

    Rozp. MF w sprawie pkpir:

    § 10. 1. Podatnicy, o których mowa w § 2 ust. 1, są obowiązani zawiadomić w
    formie pisemnej urząd skarbowy właściwy według miejsca zamieszkania
    podatnika o prowadzeniu księgi w terminie do dnia 20 stycznia roku
    podatkowego, w którym będą opłacali podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

    Orka

  • 5. Data: 2002-01-05 12:31:41
    Od: "Andrzej Debkowski" <a...@b...pl>

    Użytkownik Marek777 <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a157ht$amc$...@n...tpi.pl...
    > O czym mowicie??? Czy co roku trzeba to robic? Jestem na KPiR

    Tak co roku musisz to zglosic w US :((

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2002-01-06 11:13:12
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:56e91a.091.ln@localhost.localdomain...

    KPiR

    [...]
    > Jak się spóźnisz, to teoretycznie US może od Ciebie wymagać
    prowadzenia w
    > tym roku pełnej księgowości, ponieważ KPiR jest formą
    uprzywilejowaną.
    > Wprawdzie o takim przypadku nie słyszałam ale jak by się
    znalazła złosliwa
    > baba w US to wszystko mozliwe.
    Dwa lata temu, po roku prowadzenia KPiR, po po prostu myslalem
    logicznie, ze sie kogos zawiadamia, ze sie cos bedzie robic, a
    nie, ze sie czegos nie bedzie (to tak na zdrowy rozum) i to tylko
    raz i wystarczy. I spostrzeglem sie gdzies kolo marca. Ale
    trafilem w US na mlodego, rozsadnego urzednika, ktory przyjal
    moje tlumaczenie i kazal napisac tylko oswiadczenie i prosbe o
    nie karanie o przekroczeniu terminu.
    Wystarczylo.
    To tak, aby oddac sprawiedliwosc - jak do tej pory, za 11 lat DG
    nie trafilem na zlosliwych urzednikow w US, mimo, ze
    przynalezalem juz do trzech roznych.
    Moze mam wyjatkowe szczescie?
    WSm

  • 7. Data: 2002-01-06 11:59:00
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Andrzej Debkowski wrote:

    > Użytkownik Marek777 <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:a157ht$amc$...@n...tpi.pl...
    >>
    > Tak co roku musisz to zglosic w US :((

    Nie znęcajcie się na człowiekiem, dobrze?

    Trzeba do 20 stycznia złożyć w swoim urzędzie skarbowym oświadczenie o
    rozliczaniu się z podatku dochodowego od osób fizycznych w roku 2002 na
    zasadach ogólnych i prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    Dobrze dla świętego spokoju dopisac że rezygnujesz z opodatkowania w formie
    ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wprawdzie to się samo przez sie
    rozumie, ale niektóre USy lubią sie czepiać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-01-06 13:11:05
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@l...localdomain...

> [...]
    > tym roku pełnej księgowości, ponieważ KPiR jest formą uprzywilejowaną.
    > Wprawdzie o takim przypadku nie słyszałam ale jak by się znalazła złosliwa

    Trochę przesadziłaś z księgami rachunkowymi - nałożenie obowiązku
    prowadzenia tych ksiąg nie jest możliwe.

    Orka

  • 9. Data: 2002-01-06 22:22:45
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Orka wrote:

> [...]
    >
    > Trochę przesadziłaś z księgami rachunkowymi - nałożenie obowiązku
    > prowadzenia tych ksiąg nie jest możliwe.
    Może, ale odkąd 3 razy pod rząd US przysłał nam (sp. jawna) zawiadomienie o
    niezłozeniu informacji o formie opodatkowania, grożac sankcjami finansowymi
    i koniecznością prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawa o
    rachunkowości, widzę że nie ma rzeczy niemożliwych.
    Trzeba było łopatologicznie tłumaczyc, że nie mamy takiego obowiązku, i
    "nie... spółka jawna to nie spółka cywilna"

    Dla niezorientowanych - jeszcze do niedawna sp. jawna miała bezwzględny
    obowiązek prowadzenia pełnej księgowość jako spólka praw handlowego więc
    nie musiała składac żadnych informacji bo nie miała żadnego wyboru.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-01-07 09:12:53
    Od: "Slawko" <r...@f...onet.pl>

    > Czy w tym roku nadal obowiązuje do 20-01-2002 złożenie zawiadomienia o
    > wyborze formy opodatkowania?

    A co w przypadku gdy mam zawieszoną działalność?

    Sławek