  • 1. Data: 2002-03-12 17:48:48
    Temat: Zawieszenie działalności.
    Od: "Bartłomiej Lipski" <b...@p...ont.pl>

    Witam
    Czy można zawiesić działalności gospodarczą (KPiR)
    Jakie to pociąga skutki podatkowe?
    Czy można to zrobić bezterminowo?
    Skptkałem się z opinią że zawiesić działalność mogą tylko
    osoby rozliczające się w oparciu o ryczałt.

    Dzięki za info.

  • 2. Data: 2002-03-12 23:29:25
    Temat: Re: Zawieszenie działalności.
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Lipski" <b...@p...ont.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy można to zrobić bezterminowo?
    > Skptkałem się z opinią że zawiesić działalność mogą tylko
    > osoby rozliczające się w oparciu o ryczałt.

    Oczywiście że można i można bezterminowo. Właśnie to niedawno zrobiłam.

    Aleksandra

  • 3. Data: 2002-03-13 00:20:15
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Aleksandra wrote:

    > Oczywiście że można i można bezterminowo. Właśnie to niedawno zrobiłam.

    A tak przy okazji. Co i gdzie (US, ZUS czy jeszcze gdzieś?) trzeba złożyć
    by zawiesic?

    dzięki
    --
    ula p.

  • 4. Data: 2002-03-13 07:03:05
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > A tak przy okazji. Co i gdzie (US, ZUS czy jeszcze gdzieś?) trzeba złożyć
> [...]

    Temat był już wielokrotnie wałkowany, ale wygląda to tak:
    1. Do U.S. składa się NIP-1 z podaniem daty zawieszenia działalności
    2. Do ZUS robi się wyrejestrowanie ZWUA z kodem bodajże 140 - zaprzestanie
    prowadzenia działalności

    Trzeba pamiętać, że w U.S. zawieszenie działalności nie zwalnia z ŻADNYCH
    obowiązków podatkowych 0 w szczególności składania deklaracji podatkowych.
    Pzdr.

  • 5. Data: 2002-03-13 10:37:23
    Temat: Odp: Zawieszenie działalno?ci.
    Od: "Inet" <i...@a...net>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Do U.S. składa się NIP-1 z podaniem daty zawieszenia działalno?ci
    > 2. Do ZUS robi się wyrejestrowanie ZWUA z kodem bodajże 140 - zaprzestanie
    > prowadzenia działalno?ci

    W ZUS-ie kazano mi wypełnić jeszcze ZWPA z kodem 113.
    A przy okazji to jak wygląda prowadzenie KPiR w okresie zawieszenia
    działalności ? Jak traktować środki amortyzowane (komputer -korzystam cały
    czas dokształcając się zawodowo, samochód) a jak opłaty stałe np.koszty
    bankowe, abonament za Internet ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Małgorzata

  • 6. Data: 2002-03-13 19:29:03
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@h...pl:

    > Temat był już wielokrotnie wałkowany, ale wygląda to tak:
    > 1. Do U.S. składa się NIP-1 z podaniem daty zawieszenia działalności

    Jeżeli VATman to jeszcze VAT-Z i powód zaprzestania działalności - inne

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde

  • 7. Data: 2002-03-15 12:53:53
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

    Wszystko zależy od US. Ja np. nie składałam NIP tylko pisemko napisane
    przeze mnie że zawieszam. A oprócz ZWUA, jeszcze ZWPA - kod chyba zależy ode
    mnie samej ja wpisałam 600 - inne przyczyny wyrejestrowania.
    Co do VAT - również nie składałam żadnego VAT Z tylko własnoręczne pisemko i
    nie muszę składać zerowych VAT7.
    Pozdrawiam
    Aleksandra

  • 8. Data: 2002-03-15 22:30:15
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@3...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > wyrejestrowania. Co do VAT - również nie składałam żadnego VAT Z tylko
    > własnoręczne pisemko i nie muszę składać zerowych VAT7.

    A któryż to US jest tak liberalny w swych poczynaniach???
    Może składałaś to do dochodówki, a w NIPach nie mają o twoim zawieszeniu
    zielonego pojęcia???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho