  • 1. Data: 2003-04-01 16:14:36
    Temat: Zeznanie i zdrowotne
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Skoro można odliczać zdrowotne od osoby współpracującej to czy błędem będzie
    jeśli mimo iż w deklaracjach PIT-5 za 2002 rok tego nie robiłam- zrobię w
    zenzaniu rocznym za 2002 rok??
    Agata

  • 2. Data: 2003-04-02 08:56:05
    Temat: Re: Zeznanie i zdrowotne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, Agata wrote:

    >+ Skoro można odliczać zdrowotne od osoby współpracującej to czy błędem będzie
    >+ jeśli mimo iż w deklaracjach PIT-5 za 2002 rok tego nie robiłam- zrobię w
    >+ zenzaniu rocznym za 2002 rok??

    IM*H*O nie. ("nie będzie błedem", dla jasności :)).
    Zastrzegam że jestem szarym podatnikiem (nie doradcą) który
    składki odliczał na bieżąco, ale w deklaracjach i zeznaniu (takoż
    AFAIK w ustawie) napisali "zapłacone od początku roku" - z czego
    wynikałoby że jak tylko sobie przypomnisz że zapłaciłaś to można
    odliczyć :)
    Ktoś kiedyś pytał czy byłoby dobrym pomysłem "przypomnienie" sobie
    o wszystkich składkach w....listopadzie :> - ale ten numer
    mógłby nie przejść :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-02 09:15:23
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ktoś kiedyś pytał czy byłoby dobrym pomysłem "przypomnienie" sobie
    > o wszystkich składkach w....listopadzie :> - ale ten numer
    > mógłby nie przejść :)

    Przeszedłby. Tylko jeden problem: najprostsze obliczenia wskazują, że
    pomysł byłby nieopłacalny. Opłacalne jest natomiast płacenie składek za
    listopad w dniu 30 listopada a nie w grudniu. Ocxzywiście przy KPiR
    kasowo.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 4. Data: 2003-04-02 12:16:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Jureq wrote:
    [...]
    >+ pomysł byłby nieopłacalny.

    OK.

    >+ Opłacalne jest natomiast płacenie składek za
    >+ listopad w dniu 30 listopada a nie w grudniu.

    OK

    >+ Ocxzywiście przy KPiR kasowo.

    A to dlaczego ??
    Koszty wynagrodzeń oraz ubezpieczeń ustawowych księguje się
    *zawsze* kasowo ! (w ustawie jest: "zapłaconych")

    Natomiast zgodzę się na inny warunek: "pod warunkiem wpisywania
    składek do KPiR" :)

    pzdr, Gotfryd
    KPiR, memoriał, składki 'społ' odliczający w PIT-5, tylko FP w KPiR

  • 5. Data: 2003-04-02 12:27:58
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to dlaczego ??
    > Koszty wynagrodzeń oraz ubezpieczeń ustawowych księguje się
    > *zawsze* kasowo ! (w ustawie jest: "zapłaconych")

    Tak jest!

    > Natomiast zgodzę się na inny warunek: "pod warunkiem wpisywania
    > składek do KPiR" :)

    Pisałem o zdrowotnym - ich sie nie wpisuje. Gdyby chodziło o
    ubezpieczenia społeczne też nie widzę powodu dla którego nie można ująć
    tej przedterminowej wpłaty w PIT-5 za listopad

  • 6. Data: 2003-04-02 13:44:34
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

> [...]
    > Ktoś kiedyś pytał czy byłoby dobrym pomysłem "przypomnienie" sobie
    > o wszystkich składkach w....listopadzie :> - ale ten numer

    Więc zaryzykuję! Dzięki za odp.