  • 1. Data: 2003-04-01 13:37:41
    Temat: Zawieszenie DG - jak to obejsc?
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

    Witam.

    Naczytalem sie sporo w archiwum grupy o zawieszaniu dzialalnosci
    gospodarczej
    i wnioskiem plynacym z tej lektury jest to, ze nie ma z tym zadnego
    problemu.
    Tymczasem na stronach podatkowych onetu i wp eksperci wyjasniaja, ze
    przy DG na KPiR+VAT nie istnieje pojecie zawieszenia dzialalnosci!

    Jak wiec uniknac zaplacenia ZUS-u za 1 miesiac, gdy z gory wiem, ze
    nie wykaze zadnego przychodu w tym okresie ???

    Pozdrawiam
    GreG

  • 2. Data: 2003-04-01 20:41:43
    Temat: Re: Zawieszenie DG - jak to obejsc?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, GreG wrote:

> [...]
    >+ gospodarczej
    >+ i wnioskiem plynacym z tej lektury jest to, ze nie ma z tym zadnego

    Ciekawe, ciekawe... Linki poproszę, o ile jutro znajdę chwilę czasu
    to spróbuję przebić tezą przeciwną :], też z archiwum. Zwróć
    uwagę na daty postów które zapodasz :)

    >+ Tymczasem na stronach podatkowych onetu i wp eksperci wyjasniaja, ze
    >+ przy DG na KPiR+VAT nie istnieje pojecie zawieszenia dzialalnosci!

    Nie istnieje, AFAIK.

    >+ Jak wiec uniknac zaplacenia ZUS-u za 1 miesiac, gdy z gory wiem, ze
    >+ nie wykaze zadnego przychodu w tym okresie ???

    Nie chodzi o "wykazanie przychodu" a "prowadzenie działalności".
    Nie możesz w tym okresie ponosić kosztów (amortyzacja, telefon...),
    podpisywać umów itp.
    Co zrobić ? AFAIK - *wyrejestrować*. O ile ci się chce latać z papierami.
    Pamiętając że za wszelkie wpisy w UM/UG zapłacisz opłatę... (no,
    będziesz chciał na nowo się rejestrować przecież :)).

    >+ Pozdrawiam

    wzajem ! - Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-01 22:47:37
    Od: "GreG" <g...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    > Ciekawe, ciekawe... Linki poproszę, o ile jutro znajdę chwilę czasu
    > to spróbuję przebić tezą przeciwną :], też z archiwum. Zwróć
    > uwagę na daty postów które zapodasz :)

    Aaaaa, ot, chocby to:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&threadm=10012003.6B13
    353E%40budzik61.poznan.pl&rnum=13&prev=/groups%3Fq%3
    Dzawieszenie%2Bgroup:pl.soc.
    prawo.podatki%26start%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3D
    UTF-8%26oe%3DUTF-8%26scoring
    %3Dd%26selm%3D10012003.6B13353E%2540budzik61.poznan.
    pl%26rnum%3D13

    W odpowiedzi pada haslo "jeżeli zawiesisz na dłużej" w kontekscie placenia
    za kolejna rejestracjr VAT. Co to znaczy "dluzej" ???
    Pamietam tez, ze taka rejestracja to juz mus i nie da sie przejsc na ryczalt np.

    A moze nie wyrejestrowywac sie z US (idac za wyjasnieniem): ?
    http://groups.google.pl/groups?q=zawieszenie+group:p
    l.soc.prawo.podatki&start=30
    &hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&scoring=d&selm=32j7nuc4
    197ikfujp86afvc2rpvpqi0enj%4
    04ax.com&rnum=34

    VAT-7 moge zlozyc, nie ma problemu.

    Dalej. Ooo, tu jest optymistycznie. Fakt, jak zauwazyles - data sierpniowa 2002
    :(
    A Polsce nie mozna bazowac nawet na wczorajszych gazetach, bo a nuz DZIS sie
    cos
    pozmienialo... :(((((

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&threadm=kqsimu4cpl9nm
    t3e1d5n5g84ggupr32i7j%404ax.com&rnum=36&prev=/groups
    %3Fq%3Dzawieszenie%2Bgroup:p
    l.soc.prawo.podatki%26start%3D30%26hl%3Dpl%26lr%3D%2
    6ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26s
    coring%3Dd%26selm%3Dkqsimu4cpl9nmt3e1d5n5g84ggupr32i
    7j%25404ax.com%26rnum%3D36

    > Nie chodzi o "wykazanie przychodu" a "prowadzenie działalności".
    > Nie możesz w tym okresie ponosić kosztów (amortyzacja, telefon...),
    > podpisywać umów itp.

    Klne sie, ze nie bedzie kosztow :) Ba, nawet wyjade z kraju, zeby ktos
    mnie nie posadzil o "prowadzenie" czegokolwiek oprocz samochodu !

    > Co zrobić ? AFAIK - *wyrejestrować*. O ile ci się chce latać z papierami.
    > Pamiętając że za wszelkie wpisy w UM/UG zapłacisz opłatę... (no,
    > będziesz chciał na nowo się rejestrować przecież :)).

    Polatac z papierami chyba warto. Laczna kwota jaka polyka mi panstwo za sam ZUS
    to dochod miesieczny niejednego Polaka przeciez...

    POdsumowujac: mam DG na KPiR + VAT. Chce na 1 caly miesiac zaprzestac/zawiesic/
    zaniechac/porzucic/zapomniec/wyrejestrowac dzialalnosc tak, by nie musiec za
    duzo
    placic (najlepiej nic) za ponowne przywrocenie.

    Pozdrawiam raz jeszcze
    GreG

  • 4. Data: 2003-04-02 00:39:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, GreG wrote:

    Na wstępie: na grupie *.prawo "idzie" wątek:
    "likwidować czy zawieszać ???"
    ...w którym CEF komentuje wynalazek pt. "okresowe zaprzestanie DG" :)
    On pisuje również tu, ale widać nie zaglądał ostatnio...
    Koniecznie zajrzyj !
    Ad rem:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał [...]
    >+ Aaaaa, ot, chocby to:
    [...]
    >+ W odpowiedzi pada haslo "jeżeli zawiesisz na dłużej" w kontekscie placenia
    >+ za kolejna rejestracjr VAT. Co to znaczy "dluzej" ???
    >+ Pamietam tez, ze taka rejestracja to juz mus i nie da sie przejsc na ryczalt np.

    Znaczy, to ma być "brak problemów" ??
    Czy przytaczasz dowody za moją tezą ? ;)
    No i podstawowym problemem jest ZUS...
    Co do podatków: w ustawie o VAT znajdziesz 2 okresy: 10 miesięcy
    i 36 miesięcy po których tracisz VAT do odliczenia, zależnie
    od przyczyn. Przeczytaj ! Jeśli nie masz "wiszącego" VATu to IMHO
    żaden problem.

> [...]
    >+ http://groups.google.pl/groups?q=zawieszenie+group:p
    l.soc.prawo.podatki&start=30
    >+ &hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&scoring=d&selm=32j7nuc4

    Nie wiem, nie powiem :)

    >+ VAT-7 moge zlozyc, nie ma problemu.

    Masz na myśli VAT-7 czy VAT-Z ?
    Jeśli nie ma problemu - to ja bym nie próbował komplikować sobie życia
    przestawaniem bycia podatnikiem VAT :) Bycie VATowcem *nie* wynika
    z bycia przedsiębiorcą, można nie mieć DG a być VATowcem.

    >+ Dalej. Ooo, tu jest optymistycznie.

    :)
    No to może być OK.
    Ja miałem na myśli głównie fakt że *w ZUSie* nie ma "zawieszenia" !

    [...]
    >+ Klne sie, ze nie bedzie kosztow :) Ba, nawet wyjade z kraju, zeby ktos
    >+ mnie nie posadzil o "prowadzenie" czegokolwiek oprocz samochodu !

    Acha. Zakładając że spróbujesz się nie wyrejestrować w US - to co
    zrobisz jeśli US zacznie cię szukać wskutek np. znalezienia jakiegoś
    błędu w (starej) deklaracji ?

    [...]
    >+ Polatac z papierami chyba warto. Laczna kwota jaka polyka mi panstwo za sam ZUS
    >+ to dochod miesieczny niejednego Polaka przeciez...

    Ano...

    >+ POdsumowujac: mam DG na KPiR + VAT. Chce na 1 caly miesiac zaprzestac/zawiesic/
    >+ zaniechac/porzucic/zapomniec/wyrejestrowac dzialalnosc tak, by nie musiec za
    >+ duzo placic (najlepiej nic) za ponowne przywrocenie.

    Wziąć konsultacje u Cezarego :) (owego CEFa), albo w jakimś biurze
    podatkowym po przeprowadzeniu testu czy pierwsze słyszą o "czasowym
    zamknięciu" DG :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-03 15:51:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > "likwidować czy zawieszać ???"
    > ...w którym CEF komentuje wynalazek pt. "okresowe zaprzestanie DG"
    :)
    > On pisuje również tu, ale widać nie zaglądał ostatnio...

    Panie..., nudy tu straszne. Nikt nikogo nie kopie :-)

    > Wziąć konsultacje u Cezarego :)

    Ja mogę sobie conajwyżej "podywagować" :-)

  • 6. Data: 2003-04-03 20:02:05
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od cef -----###
    > Panie..., nudy tu straszne. Nikt nikogo nie kopie :-)

    znaczy mamy kogoś skopać? ;)

    > Ja mogę sobie conajwyżej "podywagować" :-)

    wszak o to właśnie chodzi coby dywagować i popierać czymsik te dywagacyje ;)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 7. Data: 2003-04-03 20:28:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, hADeSik wrote:

    >+ ###----- w odpowiedzi na list od cef -----###
    [...]
    >+ > Ja mogę sobie conajwyżej "podywagować" :-)
    >+
    >+ wszak o to właśnie chodzi coby dywagować i popierać czymsik te dywagacyje ;)

    Nie, znaczy tak...znaczy... no...
    Krótko mówiąc ww. słowo zostało użyte jako zasłona dymna sugerująca
    że co najmniej obrażam CEFa (w innej dyskusji i przez inną osobę),
    a wyjątkowo zrobiłem to (określiłem wypowiedź Cezarego "dywagacją")
    rozmyślnie :) z powodu który wyżej zacytowałem :)

    pozdrowienia wszystkim :) Gotfryd
    (wyłącznie dywagujący, oczywiście, żadnych porad :))