    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zła stawka VAT
    Date: Tue, 03 May 2011 09:48:00 +0200

    W dniu 03.05.2011 09:24, Pendrive pisze:

    > nie chce Cię martwić, ale z tego co czytałem przy tym błedzie
    > kontrahenci po korekcie nie będa mogli odliczyc tych 23 %, ale moge sie
    > mylic - i bardzo chcialbym sie mylic bo moze mnie tez spotkac taki problem.

    Ale odliczyć od Vatu? Jakby byli watowcami, to by nie było problemu i od
    dawna by ten ktoś wystawiał na wacie. Sęk w tym, że Fspaniała Unia
    Ojropejska wygenerowała kolejny cios w plecy (no, ale z czegoś trzeba
    dotacje dla sztucznych krów i uprawy siana wypłacać) i kontrahenci nie
    są watowcami, bo mogą, a okazało się, że podwykonawstwo już musi być
    watowe. Więc ten ktoś musi skorygować faktury na identyczne kwotowo i
    zapłacić wat, a kontrahent nic nie zmieni, bo ma tylko pkpir i do niej i
    tak wpisuje brutto jako niewatowiec.

    Tylko pytanie, czy wystarczy wystawić w maju korekty i zapomnieć.... Czy
    jeszcze jakieś Hakuna Matata trzeba wyczynić przed Wielce Oświetloną
    Władzą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek