  • 21. Data: 2002-04-29 08:10:17
    Temat: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Tak Ci się tylko wydaje. Jeżeli WYSTAWCA zorientuje się o błędzie,
    > to on wystawia...
    Rozumiem z tego, że rozporządzenie MF z dnia 22 grudnia 1999 w sprawie
    wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym, rozdział 13 par. 45 po prostu mi się
    przywidziało?

    Maddy (za dużo kawy?)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2002-04-29 13:56:33
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Tak Ci się tylko wydaje. Jeżeli WYSTAWCA zorientuje się o błędzie, to
    > on wystawia...

    Podaj mi przepis, który zezwala na wystawianie noty przez wystawcę faktury
    plizzz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 23. Data: 2002-04-29 14:24:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 29 Apr 2002 15:56:33 +0200, w <aajjaq$afp$1@news.tpi.pl>,
    "Kaizen" <x...@c...sz> napisał(-a):

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
    >
    > Podaj mi przepis, który zezwala na wystawianie noty przez wystawcę faktury
    > plizzz.

    Generalnie udowadnia się coś odwrotnego -- że przepis zabrania.

  • 24. Data: 2002-04-29 14:36:55
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Generalnie udowadnia się coś odwrotnego -- że przepis zabrania.

    Nie w przypadku US. Przepisy dotyczące podatków mówią, co możesz (np.
    odliczyć, wystawić, skorygować)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 25. Data: 2002-04-29 21:31:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Apr 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Tristan Alder napisał:
    [...]
> [...]
    >+ wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    >+ oraz o podatku akcyzowym, rozdział 13 par. 45 po prostu mi się

    ...albo za mało :) (kawy)

    Maddy, jeszcze nie zlokalizowałem - jak masz pod ręką link to
    bądź łaskawa podrzucić. W rewanżu w innej odpowiedzi za parę sekund
    (czeka napisane) pójdzie wyciąg z rozp. z 16 grudnia 1999:
    oczywiście wiem, że nowsze prawo (22) uchyla starsze (16), ale
    jeśli minister potrzebował 6 dni żeby diametralnie zmienić
    zdanie to z tą kawą *u ministra* (finansów) było coś nie tak :(

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (CC: do autorki - proszę nie bić !)

  • 26. Data: 2002-04-29 21:31:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Apr 2002, Kaizen wrote:
    [...Tristanowi...]
    >+ Podaj mi przepis, który zezwala na wystawianie noty przez wystawcę faktury
    >+ plizzz.
    ...dzisz waść, nie dalej jak parę(dziesiąt) minut temu byłem
    już twardo zasugerowany. Ale sprawdziłem:
    - komentarz z GP (był na stronie, nie ma, może jest
    w archiwum - "korekta faktury" jest stosowana o ile korygujemy
    wartości, pozostałe przypadki to nota)
    - przepis (wziąłem nieszczęsne rozporządzenie - tj.
    poszukałem :> i przeczytałem :> :

    ROZPORZĽDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 16 grudnia 1999 r.
    W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
    [...]
    § 12. [...]
    6. [...] Dowody obce mogš być poprawione przez wystawienie
    i przesłanie kontrahentowi dowodu
    korygujšcego (noty). Dowody własne zewnętrzne
    przesłane uprzednio
    kontrahentowi mogš być poprawione tylko przez wystawienie
    dowodu korygujšcego (noty).
    § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    [...]
    2) noty księgowe, sporzšdzone w celu skorygowania zapisu dotyczšcego
    operacji gospodarczej, wynikajšcej z dowodu obcego lub własnego,
    otrzymane od kontrahenta podatnika lub przekazane kontrahentowi,
    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2002-04-29 21:44:41
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0204292327050.11919-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > ...albo za mało :) (kawy)
    >
    > Maddy, jeszcze nie zlokalizowałem - jak masz pod ręką link to
    > bądź łaskawa podrzucić.
    -------------
    Tak na marginesie - rozporządzenie o którym pisała Maddy już nie obowiązuje.
    Od 26 marca 2002 r. mamy nowe - zawiera takie same zapisy dot. not
    korygujących - wystawia je nabywca.
    Link:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/vat.shtml

    (poz. 33)

    Orka

  • 28. Data: 2002-04-30 06:11:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 29 Apr 2002 10:10:17 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    >oraz o podatku akcyzowym, rozdział 13 par. 45 po prostu mi się

    Szasje, przepraszam, opierałem się na tym, że dostawałem takie noty
    :-( I ja nieszczęsny je podpisałem i odesłałem :-(

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 29. Data: 2002-04-30 06:32:09
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Orka napisał:

> [...]
    > Maddy już nie obowiązuje. Od 26 marca 2002 r. mamy nowe - zawiera
    > takie same zapisy dot. not korygujących - wystawia je nabywca.
    Ups.. fakt. Widać moje gofinowe podatki na płycie maja opóźnienie, a
    nic innego nie miałam pod ręką.
    Złożę reklamacje. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 30. Data: 2002-04-30 09:13:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 16 grudnia 1999 r.
    > W SPRAWIE PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW

    Sorry, to nie ta bajka. Temat dotyczy VAT czyli:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o
    podatku akcyzowym.

    § 43.

    1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę korygującą
    zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się
    zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, z
    wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 35 ust. 1 pkt 5-12,
    może wystawić notę korygującą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775