  • Data: 2002-06-26 20:46:45
    Temat: Re: Zmiana formy opodatkowania: ryczałt >> zasady ogólne
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 22 Jun 2002, Tomek Stawarz wrote:

    >+ > *Sądzę że nie* (piszę z głowy czyli z niczego): przecież ono
    >+ > zostało już "wrzucone w KUP" w ramach podatku ryczałtowego
    >+ > (który po to jest niższy niż dochodowy, żeby zrównoważyć
    >+ > nieodliczalny KUP !)
    >+ A tu niespodzianka: były ryczałt byl wyższy niż obecnie
    >+ wychodzący dochodowy + VAT (bez uwzgledniania 'kosztów' [...]

    Ale ja nie o tym :)
    Dochodowy to jest 19%..40% a ryczałt od 3% (handel) do
    8,5% (max) prawda ?
    *Tam* jest 'zapas' ma koszty, w tym wyposażenie i ŚT.
    "Wykaz" ŚT przeoczyłem :( a do walki z kwestią "prywatny
    komp do ŚT u byłego ryczałtowca" nie mam czasu: niemniej
    opinia że *na KPiR* nie można czegoś zacząć używać w DG
    i *w tym momencie* dać (lub "dawać" amortyzacją) w koszty
    było mnie zaskoczyło :)
    Jakby komuś się *chciało* wrzucić słowo albo dwa (tak
    od niechcenia) to przy okazji wyprostuję sobie pogląd...

    Pozdrowienia, Gotfryd