  • 1. Data: 2016-11-09 14:51:57
    Temat: Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Ten wątek jest ale zapytam jeszcze raz.

    Byłem u trzech doradców podatkowych z papierami znaczy że maja licencje.
    W styczniu planowaliśmy że wpadnie na konto żony w tym roku
    worek pieniędzy z tytułu prowadzonej DG.
    I dlatego żona zgłosiła do US w styczniu że chce się rozliczać liniowo.

    Jest listopad, worek okazał się pusty.

    Chciałem to odkręcić wiec poszedłem do doradców podatkowych
    (takich prawdziwych z licencjami MF).

    nr1 nie da sie
    nr2 da się tylko to będzie kosztować 1000 zł
    nr3 nie da się

    Jeden rabin mówi tak drugi mówi nie.

    Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

  • 2. Data: 2016-11-09 15:06:12
    Temat: Re: Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-09 o 14:51, Bolko pisze:
> [...]
    > nr3 nie da się
    >
    > Jeden rabin mówi tak drugi mówi nie.
    >
    > Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

    1. świadczenie usługi dla byłego pracodawcy
    2. Zamknięcie działalności i otwarcie nowej

    --
    Pete

  • 3. Data: 2016-11-09 15:10:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > nr3 nie da się
    >
    > Jeden rabin mówi tak drugi mówi nie.
    >
    > Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

    Da się, jeśli zlikwidujesz działalność w ciągu roku, założysz nową
    (zajmującą się innymi czynnościami niż poprzednia) i wybierzesz wówczas
    inny sposób rozliczania podatku.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-11-09 15:26:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Da się, jeśli zlikwidujesz działalność w ciągu roku, założysz nową
    > (zajmującą się innymi czynnościami niż poprzednia) i wybierzesz wówczas
    > inny sposób rozliczania podatku.

    Jak długo ta nowa firma nie może robić tych rzeczy co robiła?

  • 5. Data: 2016-11-09 15:35:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-09 o 15:26, Bolko pisze:

    > Jak długo ta nowa firma nie może robić tych rzeczy co robiła?

    Tylko weź pod uwagę, że linowy w starej firmie będziesz musiał zapłacić.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2016-11-09 16:10:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak długo ta nowa firma nie może robić tych rzeczy co robiła?

    Zależy od oceny twojego naczelnika US.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-11-09 16:53:06
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Bolko w
    ups.com>:

    > Ten wątek jest ale zapytam jeszcze raz.
    [...]
    > Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

    Jaki jest cel zmiany formy?

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2016-11-09 21:14:22
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > nr3 nie da się
    >
    > Jeden rabin mĂłwi tak drugi mĂłwi nie.
    >
    > Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

    A Ty policzyłeś ile zyskasz?
    Skoro przewidywałeś superworek a go nie ma,
    to czy zyskiem będzie jedynie te 556,02 podatkowo wynikające
    z kwoty dochodu niepodlegającego opodatkowaniu?
    Inna forma opodatkowania - jak nie ma worka- daje jeszcze mniej.
    Jest sens?

  • 9. Data: 2016-11-10 06:52:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-09 o 21:14, cef pisze:

> [...]
    > z kwoty dochodu niepodlegającego opodatkowaniu?
    > Inna forma opodatkowania - jak nie ma worka- daje jeszcze mniej.

    Jest jeszcze różnica wynikająca z 1 punktu procentowego, oraz możliwość
    skorzystania z ulgi na dzieci.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-11-10 11:15:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 06:52:30 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jest jeszcze różnica wynikająca z 1 punktu procentowego, oraz możliwość
    > skorzystania z ulgi na dziec
    .
    I jak jedno z małżonków wpada w drugi próg podatkowy