  • 1. Data: 2002-11-23 09:24:42
    Temat: Zmiana nr rej. auta w srodkach trwalych
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Wtiam :)

    Czy zmiana nr rejestracyjnego pojazdu wpisanego do ks. srodkow trwalych
    moze rodzic jakies problemy? (nie zmienia sie ani pojazd, ani wlasciciel,
    a jedynie tabliczka z numerami, dowod rej. i urzad komunikacji).
    Jak to w ksiedze opisac?

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2002-11-27 06:34:32
    Temat: Re: Zmiana nr rej. auta w srodkach trwalych
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze rodzic jakies problemy? (nie zmienia sie ani pojazd, ani wlasciciel,
    > a jedynie tabliczka z numerami, dowod rej. i urzad komunikacji).

    Zadnych problemow. Kupujac samochod z tzw.. drugiej reki tez masz prawo od
    dnia zakupu uzywac go do celow dzialalanosci i wpisac do ewidencji srodkow
    trwalych. Formalnosci zwiazane z przerejestriowanaiem dokonujesz po kilku
    dniach od zakupu
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-11-27 08:57:28
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > trwalych. Formalnosci zwiazane z przerejestriowanaiem dokonujesz po kilku

    To zupelnie nie o to chodzi.
    Samochod byl, jest i bedzie moj.
    Wpisalem go do Srodkow Trwalych jak mial rejestracje XXX......
    a po praru miesiacach przerejestrowalm go na rejertracje YYYY........
    (wlasciciel sie nie zmienil!).

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2002-11-27 23:03:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, Latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Wpisalem go do Srodkow Trwalych jak mial rejestracje XXX......
    >+ a po praru miesiacach przerejestrowalm go na rejertracje YYYY........

    Tak z ciekawości: chodzi o ŚT pt. "samochód" czy wartość
    niematerialną i prawną pt. "rejestracja" ??
    -:) (IMHO, bo problemu z ŚT pt. "numer nadwozia" nie widzę :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-11-28 07:16:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:
> [...]
    > niematerialną i prawną pt. "rejestracja" ??
    > -:) (IMHO, bo problemu z ŚT pt. "numer nadwozia" nie widzę :))

    Racja Gotfrydzie.
    Ja z założenia nie wpisuję w EŚT numerów rejestracyjnych a jedynie
    numery trwałe - nadwozia i silnika.
    W końcu opis w EST musi pozwalac na jednoznaczne zidentyfikowanie środka
    trwałego a fakt że numer rejestracyjny może ulec zmianie przemawia za
    tym że nie jest to cecha pozwalajaca na jednoznaczna identyfikacje ŚT.

    Oczywiście że może sie zmienic numer nadwozia (jakaś straszna kraksa)
    albo i silnika (jak często zdarza wam sie wymieniać silnik w
    samochodzie:-)). Ale nie da sie przewidzieć wszystkich ekstremalnych
    przypadków :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-11-28 08:04:59
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > W końcu opis w EST musi pozwalac na jednoznaczne zidentyfikowanie środka
    > trwałego a fakt że numer rejestracyjny może ulec zmianie przemawia za
    > tym że nie jest to cecha pozwalajaca na jednoznaczna identyfikacje ŚT.

    Dzieki, wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo :-)

    P.S.
    Jaka cecha pozwala na jednoznaczna identyfikacje komputera?

    Dzieki,

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 7. Data: 2002-11-28 08:34:02
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Ja z założenia nie wpisuję w EŚT numerów rejestracyjnych a jedynie
    > numery trwałe - nadwozia i silnika.

    Aha - jedna rzecz - czyz na fakturach za paliwo nie ma nr rejestracyjnego???

    Dzieki,

    Latet

  • 8. Data: 2002-11-28 10:32:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

    > Aha - jedna rzecz - czyz na fakturach za paliwo nie ma nr rejestracyjnego???

    Jest gdy jest potrzebny do odliczenia VAT od paliwa.
    Nie jest konieczny gdy odliczenie nie przysługuje, chociaż sporo osób i
    tak każe wpisywac, żeby nie było niedomówień gdy idzie o dochodowy.

    Ale co ma opis środka w EŚT do faktury za paliwo?
    Czy to było takie pytanie niezwiązane? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-11-28 16:38:39
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Ale co ma opis środka w EŚT do faktury za paliwo?
    > Czy to było takie pytanie niezwiązane? :-)

    No...... skoro na fakutrze jest nr rej., to chyna w EST
    powinien byc ten sam nr rej, zeby bylo jasne, ze benzyne
    sie (teretycznie) kupilo na swoj samochod, a nie kolegi.

    Latet