  • 1. Data: 2008-01-15 15:35:52
    Temat: Zmiana sposobu opodatkowania miesiac -> kwartal?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Czy sa jakies warunki do spelnienia zeby moc zmienic sposob
    opodatkowania (vat i dochodowy) z miesiecznego na kwartalny? I drugie,
    wazniejsze pytanie. Czy zmieniajac rozliczenie z miesiecznego na
    kwartalne przesuwam sobie tylko czas przelewu zaliczek na podatek czy
    i tak musze co miesiac cos oplacac?

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl

  • 2. Data: 2008-01-15 22:41:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2008, Przemyslaw Kempinski wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy sa jakies warunki do spelnienia zeby moc zmienic sposob
    > opodatkowania (vat i dochodowy) z miesiecznego na kwartalny?

    VAT przed okresem, czyli na 1.kw już się nie da, a dochodowy
    sprawdź w ustawie - *zdaje sie* do 20.

    > I drugie,
    > wazniejsze pytanie. Czy zmieniajac rozliczenie z miesiecznego na
    > kwartalne przesuwam sobie tylko czas przelewu zaliczek na podatek

    Czemu "tylko"? Przy VAT to "tylko" 4 deklaracje na rok!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-01-16 10:49:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-01-2008 o 23:41:49 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > VAT przed okresem, czyli na 1.kw już się nie da, a dochodowy
    > sprawdź w ustawie - *zdaje sie* do 20.

    20. lutego :)

    > Czemu "tylko"? Przy VAT to "tylko" 4 deklaracje na rok!

    Do tego trudniej się "kopnąć" z okresem odliczenia - ten wydłuża się do
    pół roku dla większości faktur,
    w związku z tym trudniej nadziać się na sankcję 30%, a jeśli już się
    człowiek nadzieje, to od mniejszej ilości
    deklaracji - słowem same plusy :)

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-01-16 12:00:48
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 11:49:01 +0100, "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > w związku z tym trudniej nadziać się na sankcję 30%, a jeśli już się
    >człowiek nadzieje, to od mniejszej ilości

    A jezeli chodzi o dochodowy? Zdaje sie do 20 stycznia jest termin
    zmiany. Czy podobnie sa same plusy? Czy to oznacza, ze zaliczke na
    podatek bede placil nie co miesiac a co kwartal i zadne dodatkowe
    obowiazki na mnie nie spoczywaja?

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl

  • 5. Data: 2008-01-16 12:06:26
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 16:35:52 +0100, Przemyslaw Kempinski
    <k...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >wazniejsze pytanie. Czy zmieniajac rozliczenie z miesiecznego na
    >kwartalne przesuwam sobie tylko czas przelewu zaliczek na podatek czy

    A i jescze jedno czy ktos ma pod reka osiwadczenie jakie trzeba zlozyc
    do US w celu zmiany formy rozliczenia podatku? Bylbym wdzieczny za
    linka lub podeslanie na priva.

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl

  • 6. Data: 2008-01-16 12:33:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-01-2008 o 13:06:26 Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>
    napisał(a):

    > A i jescze jedno czy ktos ma pod reka osiwadczenie jakie trzeba zlozyc
    > do US w celu zmiany formy rozliczenia podatku? Bylbym wdzieczny za
    > linka lub podeslanie na priva.

    Wystarczy coś w rodzaju: "Atakuje na kwartalne zaliczki na PIT"

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-16 12:34:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-01-2008 o 13:00:48 Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>
    napisał(a):

> [...]
    > zmiany. Czy podobnie sa same plusy? Czy to oznacza, ze zaliczke na
    > podatek bede placil nie co miesiac a co kwartal i zadne dodatkowe

    Kwartalny PIT możesz wybrać Do 20. lutego. Też same plusy,
    chyba że przejadasz podatek, wtedy możesz się obudzić z ręką w nocniku,
    ale to chyba jedyne niebezpieczeństwo.

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-01-16 12:52:56
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 13:33:33 +0100, "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    napisał(a):

    >Wystarczy coś w rodzaju: "Atakuje na kwartalne zaliczki na PIT"

    Spoko poradze sobie z tym jakos :-) Natomiast mam jeszcze jedno
    pytanie. W maju 2007 otworzylem DG i rozliczalem sie na zasadach
    ogolnych miesiecznie. Teraz zastanawiam sie nad przejsciem na liniowy,
    kwartalnie lub uproszczony. Tylko gdybym wybral uproszczona wersje to
    czy podatek za dzilalnosc od maja do konca roku moge traktowa jak caly
    podatek za rok 2007?

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl

  • 9. Data: 2008-01-16 12:53:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:

    > Kwartalny PIT możesz wybrać Do 20. lutego. Też same plusy,
    > chyba że przejadasz podatek, wtedy możesz się obudzić z ręką w nocniku,
    > ale to chyba jedyne niebezpieczeństwo.

    No może jeszcze taki drobiazg.

    Jeśli masz mocno niesezonowe dochody to przy rozliczeniu kwartalnym
    możesz albo (bez sensu) zamrozić kasę na dobre 3 miesiące, albo wręcz
    przeciwnie - dostajesz nieoprocentowany kredycik i to aż do końca
    kwietnia ;-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-01-16 16:22:28
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 13:52:56 +0100, Przemyslaw Kempinski
    <k...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >kwartalnie lub uproszczony. Tylko gdybym wybral uproszczona wersje to
    >czy podatek za dzilalnosc od maja do konca roku moge traktowa jak caly

    No i przegladajac neta natwafilem na ten artykul:
    http://mojafirma.infor.pl/aktualnosci/43511,Do-20-lu
    tego-trzeba-zlozyc-oswiadczenie.html

    a konkretnie ostatni akapit:

    "Prawo do uproszczonej zaliczki mają także liniowcy. Jednak
    uproszczona forma nie ma zastosowania do wszystkich podatników, którzy
    po raz pierwszy podjęli działalność w roku podatkowym albo w roku
    poprzedzającym rok podatkowy."

    DG zalozylem w maju 2007, czy to oznacza, ze nie moge wybrac
    rozliczenia uproszczonego podatku?

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl