  • 1. Data: 2008-01-15 15:06:38
    Temat: Karta Podatkowa a Vat
    Od: Koyak <k...@o...pl>

    Witam serdecznie.
    Chciałbym się dowiedzieć jak to jest bedac opodatkowanym w formie karty
    podatkowej.Swiadcze uslugi montazu i napraw roznego rodzaju maszyn
    przewaznie dla spolek z o.o. Moj obrot w zeszlym roku przekroczyl 100 tys.
    zl . Czy musze zalozyc ksiede przychodow i rozchodow? Czy stalem sie
    platnikiem VAT? Caly czas oplacam podatek w formie karty. Bardzo prosze o
    pomoc.

  • 2. Data: 2008-01-15 15:22:01
    Temat: Re: Karta Podatkowa a Vat
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Koyak wrote:
> [...]
    > zl . Czy musze zalozyc ksiede przychodow i rozchodow? Czy stalem sie
    > platnikiem VAT? Caly czas oplacam podatek w formie karty. Bardzo prosze o

    Oj!

    Limit zwolnienia podmiotowego VAT w 2007 roku był gdzieś na poziomie 40
    tysięcy.

    Tak więc chyba nie pozostało Ci nic innego jak zapoznanie się z terminem
    "czynny żal".

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-01-15 15:31:25
    Temat: Re[2]: Karta Podatkowa a Vat
    Od: a...@g...pl (Drewno)

> [...]

    P> tysięcy.

    P> Tak więc chyba nie pozostało Ci nic innego jak zapoznanie się z terminem

    No i oczywiscie uregulować należność, to jest
    100 tyś - 40 tyś = 60 tyś

    Nie wiem dokładnie jakie usługi masz ale pewnie 22%

    czyli wisisz Państwu = 13200 zł

    Pewnie tak jak napisałeś większość usług wykonujesz spółkom wiec pod
    kase fiskalna nie podpadiesz, ale to tez musiał być wyliczyć.

  • 4. Data: 2008-01-15 22:40:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2008, Drewno wrote:

    > No i oczywiscie uregulować należność, to jest
    > 100 tyś - 40 tyś = 60 tyś
    >
    > Nie wiem dokładnie jakie usługi masz ale pewnie 22%
    >
    > czyli wisisz Państwu = 13200 zł

    Mi wychodzi niecałe 11 000 zł.
    Jak Ci wyszło >13 kzł? ;)
    Oczywiście wiem, ale protestuję: w myśl definicji, obrót to jest kwota
    brutto. Czyli jeśli podatnik wziął 60 kzł, to z tego mamy ~49 kzł
    netto i reszta VAT :)
    Pytanie, czy *może* dać 60 kzł i doliczyć VAT to inna dyskusja, chwilowo
    wniosków nie pamiętam (było na grupie), wtedy kontrahenci będący VATowcami
    mogliby (muszą się zgodzić!) zaakceptować f-ry z doliczonym VAT i odliczyć
    go w terminie otrzymania faktury.
    Tylko trzeba sprawdzić czy pułapki nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-01-16 06:58:15
    Temat: Re[3]: Karta Podatkowa a Vat
    Od: a...@g...pl (Drewno)

> [...]
    GSn> go w terminie otrzymania faktury.
    GSn> Tylko trzeba sprawdzić czy pułapki nie ma.

    Powiem tak, miałem podobna sytuację swego czasu, ale może nie aż na
    takich kwotach, w pewnym momencie podliczyłem i wyszło mi że
    przekroczyłem 50k a nie byłem na Vacie.
    W US od nadwyżki (50 - 39 = 11) kazali mi naliczyć Vat (11x0,22) i go zapłacić. A nie
    zawrzeć w
    kwocie przychodu (11/1.22), stąd to wyliczenie.
    Z tego co pamiętam po przekroczeniu progu można zastosować dwa
    warianty, albo dotychczasową cenę uznać za netto i doliczyć Vat albo
    uznać ja za brutto, zawierającą już Vat.

  • 6. Data: 2008-01-16 08:34:03
    Od: <s...@a...pl>

    Fakt.

> [...]
    > warianty, albo dotychczasową cenę uznać za netto i doliczyć Vat albo
    > uznać ja za brutto, zawierającą już Vat.

    Ustawa o cenach mówi, że - poza pewnymi wyjątkami - ceny podajemy zawsze w
    kwotach brutto, do zapłaty. Wiec moim zdaniem nadwyżka 39 to powinna być
    kwota brutto. Czyli VAT to 7,03 (39-39/1,22).

  • 7. Data: 2008-01-18 20:33:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jan 2008, Drewno wrote:

> [...]
    nie zawrzeć w
    > kwocie przychodu (11/1.22), stąd to wyliczenie.

    No to US poszedł po najmniejszej linii oporu, a IMO Ty dałeś się
    naciągnąć :)

    > Z tego co pamiętam po przekroczeniu progu można zastosować dwa
    > warianty, albo dotychczasową cenę uznać za netto i doliczyć Vat albo
    > uznać ja za brutto, zawierającą już Vat.

    Sprawdź w ustawie *definicję obrotu*!
    I w tym samym miejscu zapisano podstawę opodatkowania dla VAT.
    Art. 29 dla porządku :), zapis wyraźny: "kwota pomniejszona o kwotę
    należnego podatku".

    pzdr, Gotfryd