  • 1. Data: 2010-12-05 21:58:47
    Temat: Zmiana stawek VAT - jaki stan? u Prezydenta czeka na podpis?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Jaki jest stan planowanych zmian stawek VAT? U Prezydenta czeka na
    podpis? Z http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/3430.htm tak wynika,
    a z kolei http://www.prezydent.pl/aktualnosci/ustawy/ nic na ten temat
    nie ma. Oswieci ktos?

    WAM

  • 2. Data: 2010-12-06 00:21:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-05 22:58, WAM pisze:
    > Jaki jest stan planowanych zmian stawek VAT? U Prezydenta czeka na
> [...]

    Ustawa o zmianie stawki VAT została opublikowana w Dzienniku Ustaw nr
    226 poz. 1477 z 30.11.2010

    To, co piszesz, to jest tzw. ustawa okołobudżetowa. Pewnie czeka w
    kolejce. Chociaż głowę bym dał, że jeszcze niedawno był na stronie
    prezydenta wykaz ustaw czekających na podpis...

  • 3. Data: 2010-12-06 00:24:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-06 01:21, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    autokorekta:

    > Ustawa o zmianie stawki VAT została opublikowana w Dzienniku Ustaw nr
    > 226 poz. 1477 z 30.11.2010

    poz. 1476

  • 4. Data: 2010-12-06 07:08:13
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.12.2010 01:24, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > W dniu 2010-12-06 01:21, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    >
    > autokorekta:

    > poz. 1476

    Ale sprawdziłeś zanim to napisałeś ;) ?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-12-06 11:50:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-12-06 08:08, tomek pisze:

    > Ale sprawdziłeś zanim to napisałeś ;) ?

    zdecydowanie tak. Wsparty mocą podpisu elektronicznego pana Grzegorz
    Paczowski z RCL :-)

    Ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od
    towarów i usług
    http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2010226147601.pdf

  • 6. Data: 2010-12-06 13:10:04
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.12.2010 12:50, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

> [...]
    > Paczowski z RCL :-)
    >
    > Ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od

    Czyli nie sprawdziłeś

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-12-06 17:06:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 06 Dec 2010 12:50:08 +0100, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...one.pl> wrote:

    >Ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od
    >towarów i usług
    >http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2010226147601.pdf
    Pytalem o zmiane stawek VAT. W dokumencie ktory podajesz nie ma o tym
    mowy. Jest o tym mowa w dokumencie do ktorego sie odnioslem na starcie
    tj http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/3430.htm a dokladniej
    koncowy link "UCHWALENIE" (ustawa została uchwalona na pos. nr 78 dn.
    26-11-2010) http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/3430_u.htm

    Tam w art. 19 jest zapis "W ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku
    od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.[16]))
    wprowadza się następujące zmiany:
    [...]
    Art. 146a. W okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia
    2013 r.:

    1) stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109
    ust. 2 i art. 110, wynosi 23 %;
    2) stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i
    3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8 %;
    3) stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115
    ust. 2, wynosi 7 %;
    4) stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4 %.".

    Jest to ustawa z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw
    związanych z realizacją ustawy budżetowej. Pytam o jej stan.

    WAM

  • 8. Data: 2010-12-06 17:09:59
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 06 Dec 2010 18:06:33 +0100, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    >Jest to ustawa z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw
    >związanych z realizacją ustawy budżetowej. Pytam o jej stan.
    Na prezydent.pl jest aktualizacja o to co podpisane zostalo w
    listopadzie. Najnowsze co prezydent podpisal to "Ustawa z dnia 25
    listopada 2010 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o
    zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
    przez osoby fizyczne - podpisana 26 listopada 2010 r."

    Do tej z 26 listopada w listopadzie jeszcze nie dotarl. Moze w
    pierwszych dniach grudnia podpisal, ale brak mi informacji - stad
    pytanie.

    WAM