  • 1. Data: 2010-12-03 12:04:03
    Temat: Nowelizacja VAT - samochód w DG
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    Wiem że to żadne źródło:
    http://moto.onet.pl/1632542,1,sejm-zdecydowal-o-przy
    szlosci-kratki,artykul.html?node=6
    ale czy ktoś biegły mógłby potwierdzić/zaprzeczyć szczególnie temu:

    "Ustawa zawiesza też na okres dwóch lat możliwość odliczenia VAT od
    paliwa kupowanego do napędu samochodów o masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 tony. Chodzi np. o samochody, które co do zasady
    przeznaczone są do działalności gospodarczej, m.in. auta dostawcze
    spełniające określoną w ustawie definicję, samochody typu van, czy
    minibusy."

    Szczególnie niepokoi mnie to "co do zasady". Czyli np od takiego
    poloneza trucka też nie będzie można odliczać vatu od paliwa ?

  • 2. Data: 2010-12-04 06:29:02
    Temat: Re: Nowelizacja VAT - samochód w DG
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-03 13:04, Klaus pisze:
> [...]
    >
    > Szczególnie niepokoi mnie to "co do zasady". Czyli np od takiego
    > poloneza trucka też nie będzie można odliczać vatu od paliwa ?
    no właśnie :/

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2010-12-04 10:28:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy wiadomo co tak naprawdę zostało wczoraj uchwalone?

    A w szczególności czy istotnie można/trzeba rejestrować umowy leasingu w
    celu wyegzekwowania ochrony praw nabytych?

    BTW, jak się wydaje dalej są wątpliwości, czy derogacja jest zgodna z
    prawem unijnym.

    Click -> http://tinyurl.com/vat-derogacja-watpliwosci

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-12-04 18:03:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Teraz stacje benzynowe będą oferować mycie auta za 300 zł i paliwo za 1 zł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-12-09 17:48:32
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Szczególnie niepokoi mnie to "co do zasady". Czyli np od takiego poloneza
    > trucka też nie będzie można odliczać vatu od paliwa ?

    To wkoncu mozna od takich aut odliczac VAT (sprinter/vito/trafic itp partner
    berlingo)
    czy nie

  • 6. Data: 2010-12-10 09:27:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

  • 7. Data: 2010-12-11 13:45:20
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > "Ustawa zawiesza też na okres dwóch lat możliwość odliczenia VAT od paliwa
    > kupowanego do napędu samochodów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5
    > tony."

    podobno nie ma jeszcze jakiegos rozporządzenia ale od ciezarowek na 99 proc.
    da rade odliczyc bo inaczej ludzie by wyszli na ulice,
    no przynajmniej ja bym wyszedl ;)

  • 8. Data: 2010-12-11 18:05:04
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.12.2010 14:45, wromek wrote:

    > podobno nie ma jeszcze jakiegos rozporz?dzenia ale od ciezarowek na 99 proc.
    > da rade odliczyc bo inaczej ludzie by wyszli na ulice,
    > no przynajmniej ja bym wyszedl ;)

    Nie na darmo wybrali zimę ;)

    --
    Tomek