  • 1. Data: 2010-12-06 14:41:41
    Temat: pośrednictwo hostingu a remanent
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    Witam,
    mam pytanko odnoście pośrednictwa sprzedaży usług hostingowych.
    Znajomy rozpoczął (DG z KPiR + VAT) taką działalność w tym roku i teraz
    pyta mnie
    ty takie usługi zaliczają się do remanentu? tzn czy są to dalej usługi
    czy już jako towary,
    które muszą być w remanencie.
    Stanów magazynowych nie ma, bo FV jest wystawiana dopiero w momencie
    opłacenia Pro-formy.

    I jeszcze jedno pytanko, czy zakupy jakie robi dla siebie na FV też musi
    "Spisać z natury"
    czy może je uznać jako wyposażenie nieewidencjonowane jeśli jest poniżej
    1500 zł?
    Gdzie ew. wpisujemy w KPiR takie wyposażenie, w kol. 10 czy w kol. 13
    "pozostałe wydatki"?

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2010-12-06 18:26:29
    Temat: Re: pośrednictwo hostingu a remanent
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.12.2010 15:41, grzegorz wrote:
> [...]
    > 1500 zł?
    > Gdzie ew. wpisujemy w KPiR takie wyposażenie, w kol. 10 czy w kol. 13

    Trochę nie rozumiem pytań, ale wg mnie usługi niematerialne z remanentem
    nie mają nic wspólnego, gdyby nie to że mam wiążącą interpretację w
    której jak byk stoi teza przeciwna. Do tego najnowsza nowelizacja updof
    dorzuciła "roboty w toku" do art. 24 updof - więc pole manewru się zawęziło.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-12-06 18:29:27
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2010-12-06 19:26, tomek pisze:

> [...]
    > której jak byk stoi teza przeciwna. Do tego najnowsza nowelizacja updof
    > dorzuciła "roboty w toku" do art. 24 updof - więc pole manewru się

    Czyli jak? Jeśli kupuje się usługę np. domenę od hurtownika
    i sprzedaje swojemu klientowi to już wchodzi to remanentu?

    Gdzie znajdę najnowszą nowelizację?
    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2010-12-06 20:08:13
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.12.2010 19:29, grzegorz wrote:

    > Czyli jak? Jeśli kupuje się usługę np. domenę od hurtownika
    > i sprzedaje swojemu klientowi to już wchodzi to remanentu?

    U mnie było trochę inaczej, bo miałem podwykonawców a skarbówka uznała
    kod na dysku i prawa do niego za "roboty w toku".
    Odnośnie domeny nie wypowiadam się, jeśli znajomy robi to hurtowo to bym
    napisał wniosek o wydanie interpretacji.

    > Gdzie znajdę najnowszą nowelizację?

    Bodajże w Dz.U. 226 z tego roku

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-12-07 08:46:07
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2010-12-06 21:08, tomek pisze:
> [...]

    Przyznam, że już mi trochę "główka spuchła", ale mi się wydaje na
    "chłopski rozum"
    że takie usługi hostingowe są już w tym przypadku towarami handlowymi,
    bo jest zakup i sprzedaż z zyskiem i powinny być księgowane w kol. 10 KPiR
    i wejść do remanentu.
    Mylę się?

    A co z zakupami na potrzeby własne, które nie będą sprzedane, ewentualnie
    zostaną sprzedane po kilku latach jak stracą na wartości i już nie będą
    potrzebne.
    Czy to są "koszty pozostałe" czy raczej ŚT czy Wyposarzenie?

    --
    grzegorz

  • 6. Data: 2010-12-07 11:22:39
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 07.12.2010 09:46, grzegorz wrote:

> [...]
    > potrzebne.
    > Czy to są "koszty pozostałe" czy raczej ŚT czy Wyposarzenie?

    Materiały/towary, wyposażenie, ŚT to są kategorie dóbr *materialnych*.

    Tyle że niestety przepisy mówią o tych nieszczęsnych `robotach w toku`,
    pod które skarbówka podciągnęła mi software na dysku. Kolumnę 10 KPiR
    miałem pustą, a mimo to remanent wyszedł niezerowy.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-12-07 11:27:47
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2010-12-07 12:22, tomek pisze:

> [...]
    > pod które skarbówka podciągnęła mi software na dysku. Kolumnę 10 KPiR
    > miałem pustą, a mimo to remanent wyszedł niezerowy.

    I jak w końcu zostały zaksięgowane te "roboty w toku" czyli software?
    Nawet taki na który jest licencja roczna i koszt powiedzmy 300 zł?

    --
    grzegorz

  • 8. Data: 2010-12-07 11:40:04
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 07.12.2010 12:27, grzegorz wrote:

    > I jak w końcu zostały zaksięgowane te "roboty w toku" czyli software?
    > Nawet taki na który jest licencja roczna i koszt powiedzmy 300 zł?

    Tak jak napisałem wcześniej, to był software na zamówienie, więc wpisany
    był w kol. 12 i 13. Skarbówka uznała że `roboty w toku` to nie tylko
    wartość towarów/materiałów z kol. 10 (w moim przypadku 0zł), ale też
    robocizny. Doradca podatkowy chciał iść z tym do WSA, zwłaszcza że wtedy
    jeszcze art. 24 updof nie zawierał `robót w toku`, ale kwota była na
    tyle mała że stwierdziłem że nie mam czasu na przepychanki i
    zastosowałem się do interpretacji.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-12-07 11:41:15
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

> [...]
    > pod które skarbówka podciągnęła mi software na dysku. Kolumnę 10 KPiR
    > miałem pustą, a mimo to remanent wyszedł niezerowy.

    A wrócę jeszcze do tego hostingu.
    Usługi hostingowe, czyli zakup serwerów i domem jest usługą.

    Czy w przypadku ich dalszej odsprzedaży taktować to jako usługę,
    czy jako towar handlowy który powinien znaleźć się w remanencie.

    Bo przecież może to być księgowane w KPiR w kol. 10 ale jako usługa,
    a usługi nie wchodzą do remanentu.

    --
    grzegorz

  • 10. Data: 2010-12-07 11:59:42
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2010-12-07 12:40, tomek pisze:
> [...]
    > jeszcze art. 24 updof nie zawierał `robót w toku`, ale kwota była na
    > tyle mała że stwierdziłem że nie mam czasu na przepychanki i

    Ok, piszesz o "robociźnie" bo w sumie program był na zamówienie.
    Ale czy tak samo będzie z programami, które były stworzone
    dawno dawno temu i jest sprzedawana licencja roczna na nie?

    --
    grzegorz