  • 1. Data: 2005-10-17 20:11:00
    Temat: Zmiana wlasciciela firmy
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Kolega rezygnuje z prowadzenia DG, a ja che przejac jego interes. Jak to
    zrobic ?

    Rozumie, ze on musi wyglosic dzialalnosc w UG, ZUSIE, US i zlikwidowac konto
    bankowe ?
    Pozniej ja rejestruje nowa fime pod taka sama nazwa i pod tym samym adresem
    ?
    Tak?

    A co zrobic "majatkiem" firmy - komputer, kilka licencji na programy ?

    Jak on moze mi sprzedac komputer z oprogramowaniem ? Moze mi go podarowac
    (os. fizyczna -> os.fizyczna) ?

    Pomocy

  • 2. Data: 2005-10-17 21:38:32
    Temat: Re: Zmiana wlasciciela firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2005, pifpaf wrote:

    > Pozniej ja rejestruje nowa fime

    ...jeśli ma cokolwiek oVATowanego do "przekazania" podana przez
    ciebie kolejność jest najprostszą drogą żeby na tak poprowadzonej
    "zamianie" stracić.
    Nic nie piszesz JAK on jest opodatkowany !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-18 07:50:37
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    > ...jeśli ma cokolwiek oVATowanego do "przekazania" podana przez
    > ciebie kolejność jest najprostszą drogą żeby na tak poprowadzonej
    > "zamianie" stracić.
    > Nic nie piszesz JAK on jest opodatkowany !

    Pisze, ze majatkiem firmy jest tylko komputer z oprogramowaniem, ktore
    zostaly kupione na firme.
    Co to znaczy czy ma cos oVATowane ?

  • 4. Data: 2005-10-18 09:01:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Oct 2005, pifpaf wrote:

    > Pisze, ze majatkiem firmy jest tylko komputer z oprogramowaniem, ktore
    > zostaly kupione na firme.
    > Co to znaczy czy ma cos oVATowane ?

    ...komputer z oprogramowaniem.
    *Jeśli* jest podatnikiem VAT nie korzystającym ze zwolnienia
    (tego nadal nie napisałeś) to odliczył VAT - i w razie sprzedaży
    (również w razie darowizny) musi go naliczyć i odprowadzić do US.
    Jeśli kupi ten sprzęt ktoś "na działalności" - to ów wykazany VAT
    odliczy (od swojego VATu z kolei).
    A jak kupi go ktoś "osobiście" i dopiero PÓŹNIEJ wpadnie na
    koncept żeby go 'przekazać na działalność' to:
    1. VATu nie odliczy - no bo kupił jako nieVATowiec
    2. to co wykaże w ESToWNiP jako ST (komputer) owszem, może zaliczyć
    przez amortyzację w koszt
    3. ...ale WNiP (oprogramowania) już NIE !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-10-18 10:38:48
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

> [...]
    > 2. to co wykaże w ESToWNiP jako ST (komputer) owszem, może zaliczyć
    > przez amortyzację w koszt
    > 3. ...ale WNiP (oprogramowania) już NIE !

    Tak, on jest VATowcem i odliczyl (wrzucil w koszty) juz sobie ten komputer.
    Co jesli sprzet zostanie jego wlasnoscia i zakonczy DG i dopiero pozniej mi
    (os. nie prowadzacej DG) podaruje czy odsprzeda komputer ?

  • 6. Data: 2005-10-18 11:42:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Tak, on jest VATowcem i odliczyl (wrzucil w koszty) juz sobie ten
    > komputer.
    > Co jesli sprzet zostanie jego wlasnoscia

    Zwróci ten VAT który odliczył.

    >i zakonczy DG i dopiero pozniej mi (os. nie prowadzacej DG) podaruje czy
    >odsprzeda komputer ?

    Nie będziesz mógł tego zakupu wrzucić w koszty.

    IMO najlepiej kup od niego CAŁE przedsiębiorstwo, wraz z prawami do szyldów,
    nazw, znaków firmowych, już jako osoba prowadząca działalność.

  • 7. Data: 2005-10-18 11:57:31
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > IMO najlepiej kup od niego CAŁE przedsiębiorstwo, wraz z prawami do
    > szyldów, nazw, znaków firmowych, już jako osoba prowadząca działalność.

    Dobra, ale czy moge zalozyc DG z taka sama nazwa i pod tym samym adresem ?
    FIRMA "KRUK" Jan Kowalski
    FIRMA "KRUK" Jan Nowak

    Przez pewnien okres bylyby 2 "podejrzane" firmy :)
    Czy nie bedzie z tym problemu w urzedach ?

  • 8. Data: 2005-10-18 12:45:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Dobra, ale czy moge zalozyc DG z taka sama nazwa i pod tym samym adresem ?
    > FIRMA "KRUK" Jan Kowalski
    > FIRMA "KRUK" Jan Nowak

    Oczywiście że możesz.
    Wręcz w tym przypadku jest to wskazane, przecież właśnie chcesz ten interes
    przejąć.

    > Przez pewnien okres bylyby 2 "podejrzane" firmy :)
    > Czy nie bedzie z tym problemu w urzedach ?

    Żadnego.
    Tak naprawdę liczy się to "Jan Kowalski" i "Jan Nowak" reszta to już forma
    reklamy.