    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Date: Fri, 6 Dec 2002 09:58:50 +0100

    > Druga pułapka, to groźba uznania jednoosobowej DG za działalnośc
    > wykonywana osobiści - umowa zlecenie lub o dzieło- jeżeli taki
    > jednoosobowy przedsiębiorca nie świadczy usług dla osób fizycznych i
    > nikogo nie zatrudnia.
    > Wtedy do kłopotów z ZUSem dochodza kłopoty z VATem - osobiste
    > świadczenie usług jest zwolnione z VAT a więc zleceniodawca nie ma prawa
    > go odliczyć.

    No dobrze, a co z milionami 1-os., VAT-owych firm "handlowych"?
    Moj ojciec ma taką, moj brat też i dziesiątki znajomych.
    Pewnie setki tysiecy w skali kraju.

    Kupują towar od hurtowni, sprzedają firmom (sklepom, innym hurtowniom).

    Nie swiadczą wiec usług dla ludnosci fizycznej, nie zatrudniają nikogo.

    Czy tacy też podpadną?

    Dzieki,

    Latet