  • 31. Data: 2002-12-06 10:56:43
    Temat: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:32401-1039165930@h126-ursus126.spray.net.pl...

    > Zgadzam sie. Usluga dla ludu jest o wiele tansza.
    > Ale jaką usługę dziennikarską mogę wykonać dla ludu?

    Rozszerz sobie dzialalnosc o np. "uslugi fotograficzne" i pstrykaj ludowi
    fotki [fikcyjnie - na fakturach] :)

    Gason

  • 32. Data: 2002-12-06 12:30:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, berdycz wrote:

    >+ Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał[...]
    [...]
    >+ > w kazdym miesiacu "zatrudnial" fikcyjnie na umowe o dzielo,
    [...]
    >+ Kłopot to jest taki, ze trza za to ZUS

    O, to ja przestępstwo przeciw ustawie o ubezpieczeniach
    popełniłem ;) !
    *SKĄD TEN ZUS* ??

    >+ i ta osoba będzie miała co pisać w rocznym PIT.:-(

    No...chyba że mniej niż kwota graniczna :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2002-12-06 12:42:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, Piotr Gas wrote:

> [...]
    >+
    >+ Rozszerz sobie dzialalnosc o np. "uslugi fotograficzne" i pstrykaj ludowi

    Za karę powinieneś w ramach lektury przeczytać nie tylko 3 wątki
    tematyczne, ale całą grupę z ostatniego kwartału :]
    Czytać po dwa razy... ;)

    Pozdrowienia :) Gotfryd

  • 34. Data: 2002-12-06 12:49:57
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > [...]
    >
    > Za karę powinieneś w ramach lektury przeczytać nie tylko 3 wątki
    > tematyczne, ale całą grupę z ostatniego kwartału :]
    > Czytać po dwa razy... ;)

    Zaczalem troche czytac na Google'ach ale az tyle czasu nie mam coby wszystko
    przeczytac :(
    A szkoda, bo naprawde jest duzo ciekawych postow. Widac same madre ludzie tu
    siedza i odpisuja :)

    pozdrawiam
    Gason

  • 35. Data: 2002-12-06 16:46:21
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > O, to ja przestępstwo przeciw ustawie o ubezpieczeniach
    > popełniłem ;) !
    > *SKĄD TEN ZUS* ??

    A dziennikarz może stale umowy o dzieło????
    Kiedyś mógł, ale....

  • 36. Data: 2002-12-06 23:09:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > *SKĄD TEN ZUS* ??
    >+
    >+ A dziennikarz może stale umowy o dzieło????

    Tego to nie wiem :]
    Ale twierdził że to *są* umowy o dzieło, a nie zlecenia :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 37. Data: 2002-12-07 03:13:05
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Uslugi dziennikarskie np.
    > Oraz fotoreporterskie.
    > No i informatyczne.
    > Moze te ostatnie kupi jakas podstawiona osoba fizyczna,
    > ale z dziennikarskimi moze byc problem.

    > W w.w. artykule piszą, że KAZDA wykonywana dzialalnosc
    > musi byc czesciowo dla osob fizycznych.

    No dobra, ty swiadczysz usługi i dla tych i dla ty ale "ludność" nie chcę
    skorzystac z Twoich usług więc czy nie może byc tak, że np. w twojej
    miejscowości jest kolega(dzy) o takim samym profilu DG jak twoja i ty mu
    (im) podzlecasz, może nie tyle napisania artykułu ale, współpracę przy ich
    pisaniu. Spełniony jest więc warunek że zatrudniłeś go przy wykonywaniu
    czynności związanych z istotą twojego zawodu, zakresu twojej DG. I co nie
    może tak być, cyba w tym przypadku nie przeszkada że jest to osoba fizyczna
    prowadząca własna DG ?
    > Krotko mowiac - leżę :-(

    Ostatnio słyszałem że tzw. firm samozatrudniających sie jest około 500 tys.
    więc nie tylko ty.

    Sark

  • 38. Data: 2002-12-07 08:06:13
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Ostatnio słyszałem że tzw. firm samozatrudniających sie jest około 500
    tys.
    > więc nie tylko ty.

    No tak, ale tu nie chodzi juz tylko o samozatrudnienie (prace dla 1 firmy).
    Tu mozesz pracowac dla 10 roznych firm, ale wciąż "podpadniesz",
    jesli są to tylko firmy a ty nikogo nie zatrudniasz.

    LAtet

  • 39. Data: 2002-12-07 10:39:37
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Tego to nie wiem :]
    > Ale twierdził że to *są* umowy o dzieło, a nie zlecenia :)

    Kiedyś nikt się nie czepiał o "dzieło".
    Dziś to "DZIEŁO" musi być materialne, rzadkie, niepowtarzalne, i w żaden sposób nie
    podpadać pod zlecenie.
    Urzędy się "uwrażliwiły" na dzieło i zrobią wszystko, by wykazać, że nie było to
    dzieło a zlecenie:-(

  • 40. Data: 2002-12-07 10:41:24
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może tak być, cyba w tym przypadku nie przeszkada że jest to osoba fizyczna

    I zatrudnij jednego!
    Masz wtedy same problemy
    Od jadalni, szatni, prysznica, bidetu i innych socjalnych pierdół poczynając.