  • 41. Data: 2002-12-07 11:05:30
    Temat: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > I zatrudnij jednego!
    > Masz wtedy same problemy
    > Od jadalni, szatni, prysznica, bidetu i innych socjalnych pierdół
    poczynając.

    Ale chyba nie masz tu na mysli "zatrudniania" na umowe-zlecenia
    lub o dzielo?

    Latet

  • 42. Data: 2002-12-07 12:41:13
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > tys.

    To mamy nadwyżkę w budżecie :-)))
    A.R.

  • 43. Data: 2002-12-07 14:05:10
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > poczynając.
    >

    > Ale chyba nie masz tu na mysli "zatrudniania" na umowe-zlecenia
    > lub o dzielo?

    Mam na myśli zatrudnienie "na etat", bo to "dzieło" wg moich analiz nie rozwiązuje
    omawianego "problemu"

  • 44. Data: 2002-12-07 17:52:55
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Mam na myśli zatrudnienie "na etat", bo to "dzieło" wg moich analiz nie
    rozwiązuje omawianego "problemu"

    Twierdzisz, ze tylko etat rozwiazuje ???
    Z tego:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A
    wynika, ze na umowe tez!
    (ale moze tylko zlecenia, a dzielo nie).

    Latet

  • 45. Data: 2002-12-07 22:04:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Dec 2002, berdycz wrote:
    [...]
    >+ Mam na myśli zatrudnienie "na etat", bo to "dzieło" wg moich
    >+ analiz nie rozwiązuje omawianego "problemu"

    A w którym miejscu nie rozwiązuje ?
    Dla ścisłości - ustalmy że zatrudniony (na UoD/UZ) nie wykonuje
    czynności związanych z "zarządzaniem nieruchomością" (np. nie
    liczymy ogrodnika itp.)
    Możesz zlecić "osobie z ulicy" (OF nie prowadzącej DG) "coś"
    sam będąc OF bez DG ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 46. Data: 2002-12-09 06:40:13
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > wKF: PIP jest od przestrzegania prawa pracy, a nie "robienia
    > dobrze" pracownikowi.

    Oki, rozumiem.
    Czyli PIP moze byc na mnie "zly". Jakiego typu i wysokosci kary wrzuca?

    No i co z reszta (ZUS i US).

    Zakladajac ze jestem vatowcem i vat place, a pracodawca sobie go NIE
    odpisuje, to chyba nie bedzie problemow?

    A ZUS? Przyczepi sie, ze nie place skladki adekwatnej do wys. zarobkow? Bo
    place oczywiscie
    minimalna a przy moich dochodach powinienem ok 2x wieksza.
    I jak sie przyczepi, to co moze zrobic?

    Pominalem cos?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 47. Data: 2002-12-09 07:00:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:
    > No i co z reszta (ZUS i US).
    >
    > Zakladajac ze jestem vatowcem i vat place, a pracodawca sobie go NIE
    > odpisuje, to chyba nie bedzie problemow?

    Tyle tylko że twój "pracodawca" musi albo odliczyć VAT albo zapłacic go
    z własnej kieszeni - nie ma mozliwości wyboru - odliczenie albo w koszty
    (zresztą nawet gdyby można było to to drugie jest dużo mniej korzystne).
    Masz takiego klienta który z własnej woli zrezygnuje z odliczenia VAT?

    Jeszcze niedawno spotykałam sie z teorią że można w koszty dać VAT
    jeżeli minął termin jego odliczenia.
    Ale od momentu zmiany ustawy o PTU i dopisania możliwości korygowania
    deklaracji przez zwiekszenie VAT naliczonego teoria nie ma zastosowania
    - nieodliczony w terminie VAT wcale nie jest trwale "nieodliczalny" -
    mozna zrobic korektę.

    > A ZUS? Przyczepi sie, ze nie place skladki adekwatnej do wys. zarobkow? Bo
    > place oczywiscie
    > minimalna a przy moich dochodach powinienem ok 2x wieksza.
    > I jak sie przyczepi, to co moze zrobic?

    Do Ciebie może nie, ale na pewno przyczepi się do pracodawcy.
    A co może zrobić? Może ściagnąć z niego zaległe składki wraz z odsetkami
    i jeszcze przysolić karę za niezgłoszenie Cię do ubezpieczeń i
    nieujmowanie w deklaracjach.

    A Tobie wypadaja wszystkie koszty uzyskania przychodu - przy umowie o
    prace masz KUP odgórnie ustalane kowotwo i do tego w wielkości śladowej.
    A więc jak byk masz zaległośc podatkową.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 48. Data: 2002-12-10 06:17:05
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message news:at1f3n$den$1@news.tpi.pl...
    > Masz takiego klienta który z własnej woli zrezygnuje z odliczenia VAT?

    Powiedzmy, ze tak :-)
    Placi to z wlasnej kieszeni.
    Czyli tu wszystko ok.

> [...]
    > A co może zrobić? Może ściagnąć z niego zaległe składki wraz z odsetkami
    > i jeszcze przysolić karę za niezgłoszenie Cię do ubezpieczeń i

    Aha... czyli tu ja tez jestem w miare czysty...

    > A Tobie wypadaja wszystkie koszty uzyskania przychodu - przy umowie o
    > prace masz KUP odgórnie ustalane kowotwo i do tego w wielkości śladowej.
    > A więc jak byk masz zaległośc podatkową.

    A tu juz duzo gorzej...
    No nic... jednak lepiej zeby zadne takie kontrole nie przychodzily...

    A moze zaczne swiadczyc uslugi dla ludnosci? Znaczy rodzince bede reperowal
    komputery na rachunek... hm... Dochodu z tego bedzie malo, wiec i podatku
    tez, ale
    rachunek bedzie...

    Czy ktos moze przyczepic sie do malej wartosci zarobku za prace?
    Np 10 zl. za costam... co miesiac... ?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 49. Data: 2002-12-10 10:38:03
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos moze przyczepic sie do malej wartosci zarobku za prace?

    Chesz powiedzieć że 97% pracujących rodaków coś grozi ?

    Sark

  • 50. Data: 2002-12-10 21:03:18
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To mamy nadwyżkę w budżecie :-)))
    > A.R.

    Niestety mooocno zaniżyłem
    ===============
    Samozatrudnienie jest nową tendencją, obserwowaną od pewnego czasu na rynku
    pracy. Tendencja ta polega na zastępowaniu umów o pracę kontraktami
    cywilno - prawnymi lub wykonywaniem swoich usług na zasadach prowadzenia
    działalności gospodarczej.

    Zjawisko samozatrudnienia jest coraz częstsze, wymuszane przez trudności w
    znalezieniu pracy na etat lub przez zwolnienia. Jeżeli nie ma pracy, można
    zatrudnić się u siebie. W Polsce >>>>>1,5 miliona <<<<<<osób prowadzi
    działalność na własny rachunek.
    http://www.tvp.com.pl/pracadlakazdego/Archiwum/Aud_1
    /samozatrudnienie.htm

    Sark