  • Data: 2018-06-15 10:55:43
    Temat: Re: Zniosą kilometrówkę w 2019?
    Od: marios <m...@f...xz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.06.2018 o 21:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "marios"  napisał w wiadomości grup
    rzyszlym-roku-wprowadzimy-9-proc-stawke-cit,2573857,
    4211

    > Spotkalem jednego, co byl bardzo zadowolony.
    > Na zasadzie "podatku place podobnie jak przedtem, ale teraz zadna kontrola
    > nie bedzie mi sie czepiala kosztow".
    >

    > J.

    Prawdę mówiąc nie wiem o czym mówimy.
    Ja jestem od 15 lat na ogólnym, vatowcem i mój główny klient tez vatowiec.
    Mam stary samochód w ŚT, ale idzie na złomowanie, nie opłaca mi się bulić OC
    za niego 700+, bo nie używam aż tak dużo samochodu.
    Kupiłem od os. fiz. "nowy" stary i bez sensu wrzucać go w ŚT, kilometrówka
    by wystarczyła i .. kiedy mam zacząć zamiar stosować kilometrówkę likwidują
    ją (to samo miałem ze starym, kupiłem kombiaka z fabryczną homologacją, aby
    odliczać, był sporo droższy, i zaraz potem zaczęli je likwidować - vat-1,
    wzory Lisaka(Lizaka?), ledwo zdążyła mi się zwrócić różnica w cenie).

    Pod tym linkiem
    https://www.pit.pl/aktualnosci/czerwinska-zlikwiduje
    my-kilometrowke-zmienimy-limit-amortyzacji-dla-samoc
    hodow-926319
    pisze to w stylu:
    ".. z jednej strony pożegnają sie .., z drugiej jednak ..."

    Dla mnie to brzmi jednoznacznie jak likwidacja kilometrówki bez dania w
    zamian innej możliwości (bo sensowny wydaje się tylko zakup nowego w ŚT - to
    jest to pobudzenie gospodarki? a może "koledzy" dali znać, że chcą sobie
    nakupić nowych samochodów a potem znowu się zlikwiduje przepis do następnego
    razu, z drzewami też tak było?).

    Ja mam podejrzenie graniczące z pewnością że to wejdzie.
    A o ryczałcie myślałem w sensie jakiegoś limitu odliczenia od np. pojemności
    pojazdu i już, ale to by było zbyt piękne, albo limit śmieszny (to raczej
    pewne).