    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zus dzień później
    Date: Mon, 13 Jul 2009 10:36:03 +0200

    User pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:h39jpg$3o7$2@news.onet.pl...

    > Nie, wpłata zostaje zaliczona w dniu zaksięgowania na koncie Zus :(
    > A chorobowe tracisz na 6 miesięcy terminowego wpłacania :(

    Nie prawda, wpłata zostaje zaliczona w dniu obciążenia konta płatnika.
    Jak w większości przypadku z płatnościami budżetowymi (piszę "w
    większości" ale nie przychodzi mi do głowy żaden wyjątek) decyduje "data
    stempla".
    Czy konto zostanie obciążone tego samego dnia czy następnego, to już
    kwestia jak Twój bank to rozwiązał.
    Mam konto w Multi, przelew złożony o 23:59 jest księgowany tego samego
    dnia. Na wyciągu i na potwierdzeniu obie daty (wykonania i księgowania)
    będą w tym samym dniu. ZUS dostanie przelew oznaczony datą dnia w którym
    go złożyłam, bez względu na to kiedy nastąpiło przekazanie do KIR.

    Ale nie jest to regułą, trzeba po prostu zapytać w swoim banku albo
    zrobić test. Złożyć przelew o 23:29 (lepiej wcześniej niż ostatniego
    dnia terminu, dla bezpieczeństwa) i zobaczyć co będzie na
    wyciągu/potwierdzeniu.

    Ja mam empirycznie dowiedzione, że mój bank nadaje daty złożenia. Jestem
    świeżo po zwolnieniu za które dostałam zasiłek bez żadnych problemów a
    kilka ZUSów było wypuszczanych późnym wieczorem 15 dnia miesiąca.

    Uwaga - pomimo że to też BRE, w mBanku może być inaczej. Tam jest
    wszystko inaczej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl