    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zus dzień później
    Date: Mon, 13 Jul 2009 08:54:38 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 10:36:03 +0200, Maddy napisał(a):

    > Nie prawda, wpłata zostaje zaliczona w dniu obciążenia konta płatnika.
    > Jak w większości przypadku z płatnościami budżetowymi (piszę "w
    > większości" ale nie przychodzi mi do głowy żaden wyjątek) decyduje "data
    > stempla".
    > Czy konto zostanie obciążone tego samego dnia czy następnego, to już
    > kwestia jak Twój bank to rozwiązał. Mam konto w Multi, przelew złożony o
    > 23:59 jest księgowany tego samego dnia. Na wyciągu i na potwierdzeniu
    > obie daty (wykonania i księgowania) będą w tym samym dniu. ZUS dostanie
> [...]

    Jest jeszcze ciekawiej niż ci się wydaje.

    1. ZUS nie dostaje żadnej informacji kiedy było obciążenie konta
    wpłacającego.

    2. Według jakichś przepisów bank ma 5 dni roboczych od dnia obciążenia
    konta do przesłania do ZUS-u. Posłowie właśnie pracują żeby to skrócić do
    2 dni roboczych. Wiem, że niektóre (ale bardzo nieliczne) banki
    korzystają z tego i przetrzymują pieniądze. Dla wpłacającego idzie
    informacja, że przelew został zrealizowany, a naprawdę pójdzie dopiero za
    kilka dni. W wypadku tych banków, które wysyłają na bieżąco ZUS nie ma
    możliwości dowiedzieć się, że wpłata była opóźniona o dzień czy dwa.

    3. Pod tym względem w mBanku jest tak samo ja w Multi.