  • 1. Data: 2002-09-20 19:59:03
    Temat: Zus i nadpłata
    Od: "GeriAnn" <p...@o...pl>

    Witam. Mam małe pytanko.....
    Dopatrzyłam się błędów w dokumentach rozliczeniowych. Oczwiście je
    skorygowałam. No i wynika, że powstała nadpłata na ubezpieczenia społeczne.
    Mam pytanie, czy tę nadpłatę ZUS odda płatnikowi czy też można sobie ją
    jakoś wliczyć na poczet przyszłych wpłat na to konto?

    Liczę na Waszą pomoc.

    Pozdrawiam
    Anna

    Jeśli to NTG to najmocniej przepraszam.

  • 2. Data: 2002-09-20 21:42:35
    Temat: Re: Zus i nadpłata
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    GeriAnn <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Mam pytanie, czy tę nadpłatę ZUS odda płatnikowi czy też można sobie ją
    > jakoś wliczyć na poczet przyszłych wpłat na to konto?

    Można sobie wliczyć, ale ZUS musi się na to zgodzić, czyli trzeba
    wystosować pisemko z prośbą o przeksięgowanie na poczet przyszłych
    składek.

    --
    Na razie | Signature Wizard wykonał nieprawidłową operację i zostanie
    Marcin | zakończony. Jeżeli problem będzie się powtarzał...

  • 3. Data: 2002-09-21 08:30:34
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    > Można sobie wliczyć, ale ZUS musi się na to zgodzić, czyli trzeba
    > wystosować pisemko z prośbą o przeksięgowanie na poczet przyszłych
    > składek.

    A ja jak mam nadplate to sobie odciagam w deklaracji w przyszlym miesiacu i
    nie ma z tym zadnego problemu. I nie pisze zasnych pism :-) I jask na razie
    ZUS o nic do mnie nie krzyczy

    pozdrawiam

    Polus

  • 4. Data: 2002-09-21 15:49:54
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    > A ja jak mam nadplate to sobie odciagam w deklaracji w przyszlym miesiacu
    > nie ma z tym zadnego problemu. I nie pisze zasnych pism :-) I jask na
    razie
    > ZUS o nic do mnie nie krzyczy

    Na deklaracji DRA wpisujesz odpowiednią kwotę (nie pomniejszoną) tylko
    wpłacasz odpowiednio mniej (wpłacasz różnice). Jeśli chcesz znać co do
    grosza kwotę skłądasz do ZUS pismo z prośbą o rozliczenie konta i po 14
    dniach przychodzą ci pocztą salda na twoich kontach 51, 52 i 53. POtem
    wpłącasz odpowiednio mniej. Ale na DRA nie wolno Ci zmniejszać kwot bo wtedy
    będziesz miał niezgodność dokumentacji rozliczeniowej z płatnicza.

    > pozdrawiam

    > Polus

    LuKaS

  • 5. Data: 2002-09-21 16:02:46
    Od: "GeriAnn" <p...@o...pl>

    Bardzo serdecznie Wam dziękuję za okazaną mi pomoc.

    pozdrawiam
    Anna

  • 6. Data: 2002-09-21 20:40:17
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Polus <p...@i...pl> napisał(a):

    > A ja jak mam nadplate to sobie odciagam w deklaracji w przyszlym miesiacu i
    > nie ma z tym zadnego problemu. I nie pisze zasnych pism :-) I jask na razie
    > ZUS o nic do mnie nie krzyczy

    Może "co ZUS to obyczaj". Nam kobieta w informacji w Zabrzu poleciła
    złożenie pisma, co też uczyniliśmy :)

  • 7. Data: 2002-09-23 06:17:33
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Użytkownik "LK" napisał w wiadomości

> [...]
    wtedy
    > będziesz miał niezgodność dokumentacji rozliczeniowej z płatnicza.

    Dokladnie tak robie i na razie jakos sobie radze :-)

    pozdrawiam
    Polus

  • 8. Data: 2002-09-23 23:27:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (21 Sep 2002 20:40:17 GMT), Marcin Kadziolka
    <m...@l...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Może "co ZUS to obyczaj". Nam kobieta w informacji w Zabrzu poleciła
    >złożenie pisma, co też uczyniliśmy :)

    Bo w Zabrzu są świadome i mądre panie, które wiedzą, że ZUS podpisał
    umowy z wytwórniami papieru, które żyją dzieki temu, że co miesiąc
    składa się tysiące papierków... Jakby nie można np. raz na kwartał,
    skoro zmiana składek jest raz na kwartał... Albo tylko w momencie
    zmiany w firmie, a płacić regularnie bez papierków... Ech! I jeszcze
    się panie w Zabrzu burzą jak im mówię, że haracz ściągają :-)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-09-24 05:16:49
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Polus" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A ja jak mam nadplate to sobie odciagam w deklaracji w przyszlym miesiacu
    > nie ma z tym zadnego problemu. I nie pisze zasnych pism :-) I jask na
    razie
    > ZUS o nic do mnie nie krzyczy

    Może nie konkretnie w tym przypadku, ale pamiętaj że ZUS i US nigdy nie
    "krzyczy" od razu. Mają 5 lat ...... a odsetki rosną ;-(((

    --
    A.S.

  • 10. Data: 2002-09-24 07:51:55
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > ... Jakby nie można np. raz na kwartał,
    > skoro zmiana składek jest raz na kwartał... Albo tylko w momencie
    > zmiany w firmie, a płacić regularnie bez papierków...

    Przypominam, że w pierwszym roku nowego systemu właśnie tak raz na
    kwartał składało się DRA. I jaki skutek? Do dzisiaj ZUS nie jest w
    stanie przekazać do Funduszy Emerytalnych pieniędzy z tych nie
    złożonych deklaracji pomimo, że ma zaksięgowany wpływ pieniędzy.
    Tłumaczą to oczywiście błędami systemu komputerowego