  • Data: 2006-12-03 14:18:26
    Temat: Re: Zus nie chce przyznać mi emerytury
    Od: "gb" <brat7[nospam]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "animka" <a...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ekt361$3g8$1@news.onet.pl...
    wektor napisał(a):

> [...]

    mozesz wniesc o ponowne rozpatrzenie sprawy na podstawie nowych dokumentow
    (wnoszacych cos do sprawy). najlepiej idz i dowiedz sie, dlaczego pracy na
    roli nie zaliczono. jesli powiedza ze z powodu braku tego czy tamtego to
    musisz zdobyc to czy tamto i dostarczyc z prosba o ponowe rozpatrzenie
    sprawy na podstawie zalaczonych dokumentow.

    w decyzji o nieprzyznaniu emerytury powinno byc napisane na jakiej podstawie
    jej nie przyznano. chyba ze pisze ze brak wymaganych okresow
    skladkowych/nieskladkowych

    w przypadku braku dokumentow o pracy na roli, dopuszcza sie zeznanie dwoch
    swiadkow, ktorzy na druku chyba RP8 poswiadczaja ze pracowalas na roli. lub
    kazdego innego dokumentu (z gminy? nie od ksiedza ;P) dokumentujacego ze
    pracowalas na roli. w tym czasie nie moglas sie uczyc chyba i cos tam
    jeszcze. im wiecej dowodow przedstawisz tym lepiej dla ciebie/mamy. ale
    standardowo zeznania swiadkow powinny wystarczyc. swiadkowie moga zostac
    wezwani w celu potwierdzenia zeznan.

    druki na zeznania swiadkow wydaje zUS

    od decyzji zus jest mozliwosc odwolania sie do sadu. polega to na tym, ze
    piszesz odwolanie ze nie zgadzasz sie z decyzja zusu i piszesz na jakiej
    podstawie. na decyzji jest o tym informacja o sposobie i czasie na odwolanie
    sie od decyzji.
    zus skieruje sprawe do sady ubezpieczen spolecznych a ty dostanie po
    rozpatrzeniu jej przez sad wyrok zmieniajacy badz umarzajacy. nie ponosisz
    kosztow takiej rozprawy.

    ale najlepiej jest ruszyc 4 litery do zus i porozmawiac z osoba, ktora
    przybila sie imiennie na decyzji zeby zapytac jak masz udokumentowac i co
    jest powodem nieprzyznania swiadczenia.

    pozdrawiam
    gb