  • 1. Data: 2010-01-15 11:45:11
    Temat: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Jestem płatnikiem VAT bo w 2008 przekroczyłem limit.
    Czy coś się zmieniło, czy nadal aby ponownie być zwolnionym
    muszę 3 pełne lata nieprzekraczać limitu?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2010-01-15 12:57:34
    Temat: Re: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Jestem płatnikiem VAT bo w 2008 przekroczyłem limit.
    > Czy coś się zmieniło, czy nadal aby ponownie być zwolnionym
    > muszę 3 pełne lata nieprzekraczać limitu?
    > Pozdr. Piotr

    Ile przekroczyłeś? Bo jak mniej niż 100 tys. to biegnij dzisiaj do US,
    która to godzina?

  • 3. Data: 2010-01-15 13:01:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-01-2010 o 12:45:11 PiotrB. <p...@t...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Jestem płatnikiem VAT bo w 2008 przekroczyłem limit.
    > Czy coś się zmieniło, czy nadal aby ponownie być zwolnionym
    > muszę 3 pełne lata nieprzekraczać limitu?

    Teraz chyba można po 12 miesiącach wrócić do zwolnienia.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-15 17:50:45
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 15-01-2010 o 14:01:07 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Teraz chyba można po 12 miesiącach wrócić do zwolnienia.

    No właśnie tak przeczytałem, ale nie wiem czy to prawda.
    Prawda?

    Pozdr. Piotr

  • 5. Data: 2010-01-15 19:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010, PiotrB. wrote:

> [...]

    Nie ma tak dobrze :(
    "licząc od końca roku" (ale oczywiście można "w środku roku").

    > No właśnie tak przeczytałem, ale nie wiem czy to prawda.
    > Prawda?

    Art.113.11
    (nie czytaj najpierw komentarzy, najpierw czytaj przepisy :D,
    komentarze na końcu)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-01-15 19:36:51
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 15-01-2010 o 13:57:34 Asen <a...@g...com> napisał(a):

    > Ile przekroczyłeś? Bo jak mniej niż 100 tys. to biegnij dzisiaj do US,
    > która to godzina?

    Nie przekroczyłem.
    Wiem już, że ten okres jest zmianiony z 3 lat na 1 rok.

    ----
    "podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż
    po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo
    do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie
    skorzystać ze zwolnienia podmiotowego"
    ----

    W takim razie od kiedy mogę ubiegać się o zwolnienie podmiotowe
    jeżeli w VAT 'wszedłem' w październiku 2006 r., w 2007 i 2008 r.
    przekroczyłem limit a w 2009 r. już nie przekroczyłem?

    Koniec roku, w którym utraciłem prawo do zwolnienia to 31.12.2006,
    czy 31.12.2008?

    Pozdr. Piotr