  • 1. Data: 2010-01-15 12:03:08
    Temat: Zus - konflikt, czy da się zpałącić a później odebrać?
    Od: "jan kowalski" <0...@N...gazeta.pl>

    Mam z ZUSem sprawę w sądzie, ponieważ wg mnie źle mi naliczyli składki sprzed
    10lat bo miałem ulgi, ZUS twierdzi że dobrze naliczył bo ulga mi się nie
    należała i domaga się kasy.
    Sprawa już wylądowała w sądzie ale zabija mnie czas oczekiwania - ciągnie się
    to już prawie rok a termin rozprawy jeszcze nie jest wyznaczony i z informacji
    z sądu wynika,że jeszcze parę ładnych miesięcy poczekam.

    Z racji tego konfliktu nie mogę dostać zaświadczenia o niezaleganiu w płaceniu
    składek, ponieważ ja uważam że nie zalegam a ZUS uważa że zalegam.

    Jeśli chce dostać to zaświadczenie o niezaleganiu to czy jest możliwe, żebym
    wpłacił sporną kwotę wraz ze spornymi odsetkami, dostał zaświadczenie o
    niezaleganiu a później jeśli wygram w sądzie to ZUS mi to zwróci?
    Czy też wpłacenie zaległości będzie uznane jako przyznanie się od winy i
    później już nic nie odzyskam?

  • 2. Data: 2010-01-15 20:27:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <0...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niezaleganiu a później jeśli wygram w sądzie to ZUS mi to zwróci?
    > Czy też wpłacenie zaległości będzie uznane jako przyznanie się od winy i

    Moim zdaniem ZUS nie ma racji, ponieważ jak rozumiem sprawa nie została
    jednoznacznie stwierdzona, wiec bezpodstawie odmawia wydania zaświadczenia
    o niezaleganiu.