  • 1. Data: 2002-09-19 19:38:42
    Temat: Zwolnienie z VAT 2002
    Od: "Adam Wesołowski" <a...@i...pl>

    Interesuje mnie, przekroczenie jakiego obrotu w roku 2001 powoduje obowiązko
    we wejście w opodatkowanie podatkiem VAT w 2002.

    Dziękuje, pozdrawiam,
    Adam Wesołowski

  • 2. Data: 2002-09-20 06:06:03
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT 2002
    Od: p...@p...onet.pl (Paragraf - KP)

> [...]
    obowiązko
    > we wejście w opodatkowanie podatkiem VAT w 2002.

    =============
    Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 22 listopada 2001 r.
    w sprawie określenia kwoty uprawniającej do zwolnienia od podatku od towarów
    i usług.
    (Dz. U. Nr 137, poz. 1542)
    Wartość sprzedaży towarów i usług, o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt 1
    ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym, uprawniającej do zwolnienia od podatku od towarów i usług określa
    się w kwocie 38.500 zł.
    Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

    Paragraf

  • 3. Data: 2002-09-20 06:55:24
    Od: "pcywicki.net" <p...@p...net>

    mozecie my wyjasnic o co z tym naprawde chodzi, czyli jezeli jakas mala
    firma nie przekroczy tej kwoty to co ??

    pozdrawiam

    piotr cywicki

  • 4. Data: 2002-09-20 07:24:52
    Od: "pcywicki.net" <p...@p...net>

    a ok juz znalazlem na inforze ;)

    btw: dzieki za chec pomocy ;)

  • 5. Data: 2002-09-20 09:14:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Paragraf - KP" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    określa
    > się w kwocie 38.500 zł.
    > Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

    No i jeszcze zalezy czy to pierwszy rok dzialanosci, czy nie.
    Bo jesli pierwszy i nie od poczatku roku, to moze byc goraco...
    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-09-20 11:38:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Sep 2002, Adam Wesołowski wrote:

    >+ Interesuje mnie, przekroczenie jakiego obrotu w roku 2001 powoduje obowiązko
    >+ we wejście w opodatkowanie podatkiem VAT w 2002.

    Tak dla porządku: przekroczenie progu powoduje "wejście
    w VAT" *w danym roku*, a nie w następnym :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-09-20 21:50:17
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@u...agh.edu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No i jeszcze zalezy czy to pierwszy rok dzialanosci, czy nie.
    > Bo jesli pierwszy i nie od poczatku roku, to moze byc goraco...
    > Boguslaw

    Dlaczego???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde

  • 8. Data: 2002-09-20 21:50:26
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > Tak dla porządku: przekroczenie progu powoduje "wejście
    > w VAT" *w danym roku*, a nie w następnym :)

    A konkretniej to nawet w danym dniu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 9. Data: 2002-09-21 08:41:57
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dlaczego???

    Ano pewnie dlatego, że wówczas kwotę limitu liczy się w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, o czym wielu nie pamięta.

    Pix

  • 10. Data: 2002-09-21 11:28:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a p...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ano pewnie dlatego, że wówczas kwotę limitu liczy się w proporcji do
    > okresu prowadzonej sprzedaży, o czym wielu nie pamięta.

    Ale to chyba jednak większośc osób wie, przecież jest to zanaczone nawet
    na VAT-6

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.