    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z kasy fiskalnej a Alllegro
    Date: Mon, 12 Apr 2010 09:59:11 +0200

    Użytkownik cef napisał:

    > Wg mnie "nieposiadanie" kasy przy obrocie tego rzędu
    > to wyjątkowo nieroztropne podatkowo postępowanie w obliczu wszelkiego
    > ryzyka
    > związanego z tym, że zwolnienie tak naprawdę zależy tu od dobrej woli
    > kupujących.
    > (wiem: jak się ktoś uprze, to się mu nie sprzeda - najpierw wpłata)

    Ja się z tobą nie zgodzę, bardzo dobrze to działa, kasa jest tylko
    utrudnieniem prowadzenia działalności a w żadeen sposób nie wpływa na
    możliwośc ukrywania dochodów. Przelewy mogą sobie być z konta kolegi
    albo babci, nie ma to znaczenia, ważna jest tylko możliwość
    identyfikacji wpłaty i powiązania jej w sposób jednoznaczny z kupującym
    (więc wystarczy mi nick z allego, lub adres lub numer aukcji żeby to
    zrobić), problem jest tylko w interpretacji zapisu "bezpośrednio na konto".

    Jak w tym przypadku będzie wyglądać taka interpretacja:

    Kupujący zleca dopełnienie formalności pośrednikowi (payu), pośrednik
    płaci w imieniu kupującego bezpośrednio na konto (więc mamy bezpośrednią
    wpłatę na konto przez prawnego przedstawiciela kupującego), a kupujący
    rozlicza się z pośrednikiem jak mu się podoba i to mnie nie obchodzi.
    Więc jako kupującego ja identyfikuję Payu i to jego dane uznaję za
    właściwe (a zlecenie wysłania przesyłek różnym ludziom zgodnie z podaną
    specyfikacją nie łączy się z kwestią fiskalną).