  • 1. Data: 2004-06-24 16:32:39
    Temat: Zwrot VAT a kontrola z US
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Na stronie jednego z US jest taka informacja:

    "WAŻNE - DLA PODATNIKÓW VAT ( zwrot nadwyżki podatku naliczonego)
    W zwiazku ze zmianą ustawy o podatku od towarów i usług umozliwiającą zwrot
    nadwyżki podatku naliczonego na rachunek bankowy , Naczelnik Urzędu prosi
    podatników o kontakt telefoniczny z Urzędem w celu uzgodnienia terminu kontroli
    poprzedzającej zwrot podatku."

    Ponadto podobno tekst jest rozsyłany listownie do podatników.
    O co im chodzi ? (Do komórki VAT w US nie da rady się dodzwonić).

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 2. Data: 2004-06-24 17:40:55
    Temat: Re: Zwrot VAT a kontrola z US
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-06-24 18:32, Użytkownik Karol napisał :
> [...]
    >
    > Ponadto podobno tekst jest rozsyłany listownie do podatników.
    > O co im chodzi ? (Do komórki VAT w US nie da rady się dodzwonić).

    Czy nie jest warunkiem koniecznym uzyskania takiego zwrotu zapłacenie
    wszystkich "kwalifikujących się do zwrotu VAT" faktur? Jeżeli tak to
    może być to kontrola spełnienia tego warunku. Ostatnio sprawdzają mnie
    tak co miesiąc (ale dotychczas przysyłali wezwania listownie). Zwracają
    uwagę na terminy, przypatrują się szczególnie tym fakturom, u których
    miesiącem "odliczenia" VATu jest miesiąc zapłaty a nie otrzymania.
    Zestawienie miesięczne, rejestr zakupów, dowody zapłaconych faktur
    (przelewy - w wypadku banku internetowego w moim US wymagany jest numer
    transakcji, nie wiem, co zrobią użytkownicy konta firmowego w VWBD,
    tam czegoś takiego nie ma na "wyciągach")

    andy_nek

  • 3. Data: 2004-06-24 19:45:56
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Czy nie jest warunkiem koniecznym uzyskania takiego zwrotu zapłacenie
    > wszystkich "kwalifikujących się do zwrotu VAT" faktur? Jeżeli tak to
    > może być to kontrola spełnienia tego warunku.

    ciach

    Ty piszesz o tym co kontrolują jak "wystąpiłeś o zwrot".

    Zwróć uwagę, że ogłoszenie na stronach jest teoretycznie "do wszystkich" a nie
    tylko do tych co wystąpili o zwrot. Ponadto napisali, że w związku "ze zmianą
    ustawy". Co takiego istotnego zmieniło się w ustawie, że US chce kontrolować
    każdego podatnika ? Może chcą odawac podatek nawet jak ja go nie chcę ?
    Wezwanie listowne przysło do podatnika, ktory nawet nie złożył jeszcze
    deklaracji za "maj 2004", a nwet nie miał zamiaru wystepowac o zwrot.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 4. Data: 2004-06-24 20:00:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-06-24 21:45, Użytkownik Karol napisał :

> [...]

    > Wezwanie listowne przysło do podatnika, ktory nawet nie złożył jeszcze
    > deklaracji za "maj 2004", a nwet nie miał zamiaru wystepowac o zwrot.

    to co podałeś na początku jak dla mnie jednoznacznie odnosi się do

    > kontroli

    czyli do tych, którzy chcą, aby US zwrócił im VAT

    andy_nek

  • 5. Data: 2004-06-24 20:12:18
    Od: "Scout" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ponadto podobno tekst jest rozsyłany listownie do podatników.
    > O co im chodzi ? (Do komórki VAT w US nie da rady się dodzwonić).

    Podaj co to za urząd, odpowiem w poniedziałek.

    --
    US 1440
    NIP

    > Pozdrawiam,
    > Karol

    Pozdro

  • 6. Data: 2004-06-24 20:25:53
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbf79k$jng$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej Kłos wrote:
    > Dnia 04-06-24 18:32, Użytkownik Karol napisał :
    >
    > Zestawienie miesięczne, rejestr zakupów, dowody zapłaconych faktur

    Powiedz CZEGO zestawienie ? Transakcji VAT ?
    Mam wrazenie ze jeszcze czegos mi brakuje. Rejestr zakupów i sprzedazy
    mam, czy musze cos wpisywac do KPiR raz na miesiac ?
    Kazdy zakup i sprzedaz jest przeciez odnotowana w dniu zaistnienia.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 7. Data: 2004-06-24 22:03:54
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Podaj co to za urząd, odpowiem w poniedziałek.
    > s...@p...of.pl

    http://www.izba-skarbowa.waw.pl/USkr.htm?id=33#Part6
    4

    "komunikaty z ostatniej chwili"

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2004-06-25 05:27:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > napisali, że w związku "ze zmianą
    > ustawy". Co takiego istotnego zmieniło się w ustawie, że US chce
    kontrolować
    > każdego podatnika ?

    Każdego, który zechce zwrotu.
    Zmieniło się coś takiego, może to nie jest istotne,
    ale teraz możesz "zakupić" towar za 5mld zł w maju
    i wykazać w rozliczeniu za maj kwotę ponad 1mld do zwrotu
    z terminem grudniowym. Wcale nie musisz mieć
    sprzedaży opodatkowanej niższą stawką w odpowiedniej wysokości.

  • 9. Data: 2004-06-25 05:28:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > i wykazać w rozliczeniu za maj kwotę ponad 1mld do zwrotu
    > z terminem grudniowym. Wcale nie musisz mieć
    > sprzedaży opodatkowanej niższą stawką w odpowiedniej wysokości.

    Płacić za ten towar też nie musisz, żeby dostać zwrot.

  • 10. Data: 2004-06-25 08:53:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-06-24 22:25, Użytkownik CzeslawEm. napisał :

> [...]
    > mam, czy musze cos wpisywac do KPiR raz na miesiac ?
    > Kazdy zakup i sprzedaz jest przeciez odnotowana w dniu zaistnienia.

    zestawienie... to ja robię na użytek moich pań z US, jak już zaczęły
    mnie kontrolować co miesiąc. Nie musisz mieć czegoś takiego, sorry. Po
    prostu przychodzę, daje to zestawienie, panie tylko odhaczają na nim
    zapłaty i zostaje to u nich (rejestru przecież nie zostawię)

    andy_nek