    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT a kontrola z US
    Date: Thu, 24 Jun 2004 19:40:55 +0200

    Dnia 04-06-24 18:32, Użytkownik Karol napisał :
    > Na stronie jednego z US jest taka informacja:
    >
    > "WAŻNE - DLA PODATNIKÓW VAT ( zwrot nadwyżki podatku naliczonego)
    > ============================================
    > W zwiazku ze zmianą ustawy o podatku od towarów i usług umozliwiającą zwrot
    > nadwyżki podatku naliczonego na rachunek bankowy , Naczelnik Urzędu prosi
    > podatników o kontakt telefoniczny z Urzędem w celu uzgodnienia terminu kontroli
    > poprzedzającej zwrot podatku."
    >
    > Ponadto podobno tekst jest rozsyłany listownie do podatników.
    > O co im chodzi ? (Do komórki VAT w US nie da rady się dodzwonić).

    Czy nie jest warunkiem koniecznym uzyskania takiego zwrotu zapłacenie
    wszystkich "kwalifikujących się do zwrotu VAT" faktur? Jeżeli tak to
    może być to kontrola spełnienia tego warunku. Ostatnio sprawdzają mnie
    tak co miesiąc (ale dotychczas przysyłali wezwania listownie). Zwracają
    uwagę na terminy, przypatrują się szczególnie tym fakturom, u których
    miesiącem "odliczenia" VATu jest miesiąc zapłaty a nie otrzymania.
    Zestawienie miesięczne, rejestr zakupów, dowody zapłaconych faktur
    (przelewy - w wypadku banku internetowego w moim US wymagany jest numer
    transakcji, nie wiem, co zrobią użytkownicy konta firmowego w VWBD,
    tam czegoś takiego nie ma na "wyciągach")

    andy_nek