  • Data: 2002-10-05 07:36:41
    Temat: Re: Zwrot bezpośredni VAT po noweli!!!!
    Od: walfal <w...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-10-2002 16:34, Użytkownik Sebastian napisał:
    > Zgodnie z art 21 ust. 2a ustawy o pdatku od towarów... zwrot nadwyżki
    > podatku naliczonego nad należnym jest ograniczony do wysokości podatku
    > naliczonego z faktur, które podatnik uregulował w całości. PYTANIE: czy
    > kompensata wzajemnych zobowiązań i należności jest traktowana jako forma
    > płatności (czy tylko przelew jest stwierdzeniem zapłaty)?

    Kompensata w tym art. jest dopuszczalna.
    Zwracam tylko uwagę na konieczność właściwego udokumentowania operacji
    kompensaty. Według mnie dość szczegółowy opis, że w dniu .... dokonujemy
    rozliczenia należności z konkretnych faktur ze zobowiązaniami
    wynikającymi z określonych zobowiązań. I nie może to być czynność
    jednostronna tzn. musi być zgoda lub potwierdzenie ze strony kontrahenta.
    witek