eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot brytyjskiego VAT dla Polaka-turysty jak i gdzie? › Re: Zwrot brytyjskiego VAT dla Polaka-turysty jak i gdzie?
    From: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.rec.turystyka.tramping,pl.rec.turystyka.zorganizo
    wana
    Subject: Re: Zwrot brytyjskiego VAT dla Polaka-turysty jak i gdzie?
    Date: Thu, 28 Aug 2003 13:10:50 +0200

    "marek@plusnet" wrote:

    > "Przemysław Kowalik" <p...@u...com.pl> wrote in message
    >
    > na granicy niemiecko-polskiej musi udac sie do okienka (cos z VAT-em)
    > btw, okienko po niemieckiej stronie ;)))

    Czy okienko jest na każdym przejściu i czynne całą dobę (granicę chyba
    będzie przejeżdżał mocno rano)?

    > i podbic papier (VAT-form) ktory otrzymac powinien w sklepie, gdzie kupil
    > sprzet.
    > po podbiciu radze zrobic ksero a oryginal odeslac do sklepu.
    > Na rachunku tym napisane jest, w jaki sposob przelac zwrot vat-u. Idealnie
    > byloby, gdyby mial konto w brytyjskim banku.

    On nie ma, natomiast ma jeszcze jeden nasz brat (wracający za miesiąc).
    Obaj są w różnych częściach UK na robotach polowych via Concordia, tylko
    ten co chce mieć zwrot VAT nie ma indywidualnego konta (farmer płaci
    pracownikom cash co tydzień).

    > btw1. niektore sklepy nie spiesza sie z przelewem pieniedzy. Dobrze jest z
    > rachunkiem wyslac krotki listj z miedzynarodowym znaczkiem zwrotnym na swoj
    > adres w Polsce i z prosba, zeby odpisali, gdy tylko przerobia fakture i
    > przesla pieniadze. Czasem po ponad miesiacu i dluzej, warto im przypomniec,
    > grzecznie ale stanowczo, ze nie dostalo sie jeszcze pieniedzy. (jesli)
    > btw2 sklepy/firma przerabiajaca VAT pobieraja sobie oplate manipulacyjna, ok
    > 5-7 funtow, oczywiscie odliczajac ja od zwroconego VAT-u. Nic na to nie
    > mozna poradzic.

    To jest oczywiste, że musi być prowizja. No ale w takim razie przy 130
    GBP to wielki interes nie będzie bo jeśli w UK VAT jest AFAIK 17% to
    daje to ok 19 GBP minus 7 GBP to 12 GBP - piechotą nie chodzi, ale
    majątek to nie jest.

    > btw3. przy locie bezposrednim z Heathrow do Polski pieczatke dostac mozna na
    > lotnisku. Inaczej - na granicy Unii Europejskiej.

    To odpada, ale dzięki za info.

    > btw4 SLYSZALEM (choc nie widzialem) historie, ze polscy celnicy "zgarniali"
    > podroznych uradowanych pieczatka i uprzejmie prosili o uiszczenie cla
    > przywozowego (czy jak sie to nazywa) w imieniu RP.
    > Pomijam, czy to eleganckie - jednak maja do tego prawo, a FORMALNIE
    > przewiezienie rzeczy i ich nie zdeklarowanie (powyzej x euro) jest
    > przestepstwem.

    Wiem o tym, ale czy w przypadku gdy towar jest cenowo poniżej
    dozwolonego limitu też mogą przywalić cło? A może polski VAT?

    Dzięx za szybką odpowiedź.

    Przemek