    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <59bac695$0$654$65785112@news.neostrada.pl> <ophfrq$746$1@dont-email.me>
    <15ip1qyym8y3s.1aomkq9wpatd3$.dlg@40tude.net>
    <oppsmh$omp$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Zwrot darowizny
    Date: Tue, 19 Sep 2017 11:55:09 +0200

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 9/16/2017 10:27 AM, J.F. wrote:

    >Bo tak zapisano w ustawie.

    To niech zapisza ze i umowe z dentysta mozna rozwiazac :-)

    W ustawie jasno zapisano dla jednego przypadku (sprzedaz na
    odleglosc), pozostale juz nie tak jasno - ale o
    rozwiązaniu/odstąpieniu kodeks tak ogolnie wspomina.

    >W innych przypadkach nie możesz odstapic od umowy już wykonanej.
    >Jak wyzej.
    >Wyjątek zapisano w ustawie.
    >Reszta jest na zasadzie dobrowolności drugiej strony.

    No i o to chodzi - ja chce darowizne dobrowolnie zwrocic, a wy mi ze
    sie nie da, ze nie ma podstawy, ze wykonana itp.

    Co prawda watek się zacząl od tego, że darczynca nie chce, aby mu
    zwrocono, wiec dobrowolnosci drugiej strony nie ma.
    Ale brak zgody, a nie brak podstawy :-)

    >Nie ma co polemizowac.
    >Umowy rozwiązać nie możesz. Mozesz co najwyzej żadać poprawek.

    Umowa byla na 20m^2, a ja po 2 moge dojsc do wniosku, ze "pan mi
    wiecej kafelek psuc nie bedziesz".
    Sąd oczywiscie moze to roznie ocenic, ale jak wykonawca uslyszy o
    oplacie za zmarnowane kafle, to tez zmieknie :-)

    >Dalej to samo.
    >Jeśli umowa była o usunięcie konkretnej usterki to nie została
    >jeszcze wykonana... bo gasnie.

    W zasadzie sie zgadzam, ale mechanik moze miec inne zdanie :-)

    >Jeśli nie gaśnie, to nie możesz pójść do faceta i powiedzieć, że
    >chcesz rozwiązać umową o naprawę. Czyli on ci oddaje kase i psuje
    >samochód.

    Pozostaje kwestia co z zaplacona kwota :-)

    >Oczywiscie,

    a gdzie ?

    J.