  • 1. Data: 2017-09-10 21:18:08
    Temat: Zwrot darowizny
    Od: witek <w...@g...pl>

    hmm. Pewna osoba chce mi zwrócić darowiznę.
    Pieniądze dostała kilka lat temu.
    A teraz odesłała przelewem z opisem zwrot darowizny.
    No i z czym to teraz ugryźć?

  • 2. Data: 2017-09-10 23:55:38
    Temat: Re: Zwrot darowizny
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 21:18, witek pisze:
    > hmm. Pewna osoba chce mi zwrócić darowiznę.
    > Pieniądze dostała kilka lat temu.
    > A teraz odesłała przelewem z opisem zwrot darowizny.
    > No i z czym to teraz ugryźć?

    Moim zdaniem zwrot darowizny jest po prostu darowizną i tyle. Obdarowany
    wszedł w posiadanie darowizny. Istotą darowizny nie jest jej zwrot.

  • 3. Data: 2017-09-10 23:57:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 21:18, witek pisze:
    > hmm. Pewna osoba chce mi zwrócić darowiznę.
    > Pieniądze dostała kilka lat temu.
    > A teraz odesłała przelewem z opisem zwrot darowizny.
    > No i z czym to teraz ugryźć?

    Skoro darowizna została przyjęta, i nie ma przesłanek do jej
    unieważnienia, to nie istnieje coś takiego jak "zwrot darowizny".

    Zatem albo przelew uznać za nienależny, albo za... darowiznę.

    Z uwagi na tytuł obstawiałbym tę pierwszą opcję.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-09-11 00:18:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 23:57, Liwiusz pisze:

> [...]
    > Zatem albo przelew uznać za nienależny, albo za... darowiznę.
    > Z uwagi na tytuł obstawiałbym tę pierwszą opcję.

    A ja akurat drugą. Dostał 5 lat temu 100 zł. Postanowił się zrewanżować
    i też dać komuś 100 zł. A że głupio nazwał?

  • 5. Data: 2017-09-11 01:56:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/10/2017 4:55 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem zwrot darowizny jest po prostu darowizną i tyle.

    Darowiznę trzeba jeszcze przyjąć.
    A ja na przykład nie chcę jej przyjąć.

    > Obdarowany
    > wszedł w posiadanie darowizny.

    a to jeszcze nic nie znaczy.
    Jak przez pomyłkę przeleje ci kasę to nie oznacza, że zrobiłme ci darowiznę.

    >Istotą darowizny nie jest jej zwrot.

    OO. jestes bliski celu.
    Skoro istotą darowizny nie jest je zwrot to w takim razie co to jest
    jeśli nie darowizna skoro nastąpił jej zwrot (chciany lub nie)?

  • 6. Data: 2017-09-11 02:00:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/10/2017 4:57 PM, Liwiusz wrote:

    > Skoro darowizna została przyjęta,

    tak pierwsza tak. została przyjęta.

    i nie ma przesłanek do jej
    > unieważnienia, to nie istnieje coś takiego jak "zwrot darowizny".

    to jak w takim razie nazwać to co jest na moim koncie?

    > Zatem albo przelew uznać za nienależny,
    no, można

    albo za... darowiznę.

    No nie za bardzo.
    Obdarowujący wcale nie miał na myśli obdarowania mnie kosztem swojego
    majątku, a to jest istotą darowizny, a ja musiałbym ją jeszcze przyjąć,
    czego załóżmy zrobić nie chcę. (no tylko jak to teraz tej osobie
    powiedziec, ze nie chce jej kassy).

    > Z uwagi na tytuł obstawiałbym tę pierwszą opcję.

    jest jeszcze trzecie rozwiązanie, ale jeszcze chwile poczekam.

  • 7. Data: 2017-09-11 02:01:35
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/10/2017 5:18 PM, Robert Tomasik wrote:

    > A ja akurat drugą. Dostał 5 lat temu 100 zł. Postanowił się zrewanżować
    > i też dać komuś 100 zł. A że głupio nazwał?

    No, zawsze można dopytac i ustalic co miał na myśli.

  • 8. Data: 2017-09-11 07:37:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 23:57:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Skoro darowizna została przyjęta, i nie ma przesłanek do jej
    > unieważnienia, to nie istnieje coś takiego jak "zwrot darowizny".

    A nie mozna sie rozmyslic ?

    Gorzej, jak urzad dojdzie do wniosku, ze to pozyczka byla :-)

    > Zatem albo przelew uznać za nienależny, albo za... darowiznę.
    > Z uwagi na tytuł obstawiałbym tę pierwszą opcję.

    A dwie darowizny to nie pozyczka ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-09-12 08:05:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-11 o 07:37, J.F. pisze:

    > A nie mozna sie rozmyslic ?

    KC zamkli?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-09-12 12:10:23

    Sun, 10 Sep 2017 19:00:48 -0500, w <op4jnh$2ip$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

    > to jak w takim razie nazwać to co jest na moim koncie?

    Darowizna.