    From: MM <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot nadplaty klientowi
    Date: Mon, 12 Feb 2007 00:08:26 +0000 (UTC)

    t <r...@o...pl> wrote:

    > Naprawde? Czyli w koncu zrozumialaś że nadmiarowa kwota przelewu nie
    > podpada Art. 14 updof
    > zamiast tego prawdopodobnie podpada pod Art. 405 KC lub jakiś jemu podobny.

    Nie napisałem tego wyraźnie, ale nadpłata oczywiście nie przepada - jest
    zaliczana na kolejny miesiąc świadczenia usługi. Gdyby klient zażądał
    zwrotu (co jeszcze się nie zdarzyło) - oczywiście go otrzyma, ale czy na
    podstawie art. 408 par. 1 KC, mogę potrącić sobie koszt przelewu (lub
    przekazu pocztowego, jeśli ktoś wpłacał na poczcie)?

    Oprócz podatku dochodowego chciałbym jeszcze wiedzieć, czy może to mieć
    jakiś wpływ na VAT. Niby jest to coś w rodzaju (nieproszonej) zaliczki,
    nie powinno być faktury zaliczkowej? Hmm, może sprawdzę doświadczalnie -
    - zrobię 1 grosz nadpłaty do TPSA i zobaczę, czy coś przyjdzie ;).

    Marek