    From: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot nadplaty klientowi
    Date: Mon, 12 Feb 2007 09:31:56 +0100

    > Wystawiać faktury zaliczkowe? Dodatkowe papiery (normalne faktury
    > są wystawiane i wysyłane z automatu - http://lms.rulez.pl/).

    Uważąm że zdecydowanie *nie*. Nie jest w końcu to zaliczką, tylko nadpłatą
    wynikającą z błędu.
    Co przewiduje regulamin świadczenia usługi w takiej sytuacji? Czy nie masz
    takiej sytuacji opisanej? Może warto, jeśli nie?

    > Zwracać nadpłatę w całości? Przelew z konta firmowego (mBank)
    > kosztuje 1 zł - niby niewiele, ale około 20% typowej nadpłaty.
    > Poza tym nie zawsze się da, bo zdarzają się wpłaty na poczcie,
    > albo z konta należącego do kogoś innego niż klient.

    > Zwracać nadpłate pomniejszoną o 1 zł kosztów przelewu - nie wiem,
    > czy tak mi wolno i czy trzeba to jakoś specjalnie udokumentować.

    Wg mnie nie. Pomylił sie o jakąś kwotę i jej oczekuje spowrotem. Jeśli
    oczekuje! Moze woli by zaliczycją w poczet przyszłych naleznosci.

    > A może nic nie robić, tylko rozliczyć nadpłatę w kolejnym miesiącu?
    > TPSA zwraca nadpłaty tylko gdy klient się upomni, ale "duży może
    > więcej" - czy mała firma (s.c., KPiR, VAT) też tak może?

    Wg mnie to najlepsze rozwiazanie - zaliczyć na poczet przyszłych płatnosci,
    chyba że klient zażyczy inaczej. Napewno nie jest to bezpodstawnym
    wzbogaceniem, gdyż Ty tego nie przywłaszczasz. To są pieniądze ciągle
    klienta.