  • 11. Data: 2009-10-09 14:31:36
    Temat: Re: Zwrot podatku VAT
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 9 Paź, 15:50, Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    wrote:
    > 3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
    > 60 dniowy na wniosek podatnika
    >
    > Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
    > należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > ---------------------------------------------http://
    megalotto.pl- Wyniki lotto

    <b>test</b>

  • 12. Data: 2009-10-09 14:32:37
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 9 Paź, 16:31, Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    wrote:

    > <b>test</b>

    [b]test[/b]

  • 13. Data: 2009-10-09 17:07:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał Kowalczyk wrote:

    > 3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
    > 60 dniowy na wniosek podatnika

    W tej wyliczance jest błąd:
    tak naprawdę jest to sprzedaż poza Polską
    (zarówno eksport jak i WDT) ale jest to sprzedaż opodatkowana
    w kraju.

    > Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
    > należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

    Tu widac najlepiej to, co niektórzy nazywają "przezroczystością" vatu.
    No wiesz, opłaca się, ale musisz ten podatek i tak klientowi wczesniej
    zapłacić.
    Jest to o tyle wygodne, że nie musisz płacić do US.

  • 14. Data: 2009-10-10 15:19:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
    > należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

    Hm...
    I gdzie tu widzisz ową "opłacalność"?
    Przecież w krajach w których nie ma VAT towar jest po prostu *tańszy*,
    zwrot VAT to nie jakaś łaska, tylko "oddanie" VAT który poprzednicy
    *fizycznie zapłacili*!
    Popatrz na to tak - przyjmijmy, że eksportujesz do kraju, w którym
    VAT jest. Gdzie Ci się pojawi "opłacalność" - skoro klienci nie
    chcą kupować tak samo jak w kraju, bo muszą ponownie doliczyć
    ten odliczony VAT?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-10-11 15:49:20
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 10 Paź, 17:19, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >   Przecież w krajach w których nie ma VAT towar jest po prostu *tańszy*,
    > zwrot VAT to nie jakaś łaska, tylko "oddanie" VAT który poprzednicy

    W sumie masz rację :-)